سردخانه آماده2023-11-07T17:52:19+03:30

سردخانه های آماده

خرید سردخانه آماده

سردخانه یکی از مهمترین نیازهای اصلی در صنایع مختلف هستند که به منظور افزایش طول عمر مفید برخی از مواد غذایی فاسد شدنی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه بر اساس پارامترهای بسیار مختلفی به انواع متفاوتی تقسیم می شود. که هر یک مشخصات خاص خود را دارند و با توجه به ساختار و عملکرد ویژه خود در مصارف متعدد مورد استفاده قرار می گیرد. کیفیت سردخانه ها به سبب این که قیمت بالایی نیز دارد حائز اهمیت می باشد. پس برای خرید سردخانه آماده بهتر است به مراکز توزیع قابل اعتمادی مراجعه کنید.

ایران برودت بهترین مرکز فروش انواع سردخانه آماده در کشور است که شهرت بسیار زیادی دارد. این مجموعه همچنین تولید کننده انواع یخچال فروشگاهی نیز می باشد. قیمت سردخانه آماده در این مجموعه بسیار ارزان است و محصولات آن سطح کیفی بسیار بالایی دارند.

قیمت سردخانه آماده

سردخانه ها را می توان در گروه دستگاه های بسیار مهم و کاربردی برشمرد. که بدون آن ها تمامی مواد فاسد شدنی سریعا در دمای طبیعی فاسد می شود. قیمت سردخانه آماده زیاد است، به همین منظور بایستی هنگام خرید سردخانه آماده با در نظر داشتن تمامی نکات یک انتخاب درستی را انجام دهید. چرا که عدم موفقیت شما در خرید باعث تحمیل ضرر و زیان هنگفتی به شما می شود.

این سردخانه ها قیمت بالایی داشته و در صورت اینکه هنگام خرید بی توجهی کنید بعد از آن نمی توانید استفاده مقرون به صرفه از آن داشته باشید. اگر به دنبال مناسب ترین قیمت سردخانه آماده هستید. و به خاطر قیمت دیگر پارامتر ها را نادیده می گیرید، بهتر است برای خرید سردخانه آماده به ایران برودت مراجعه کنید. که قیمت تمامی محصولات این مجموعه قابل تحسین خواهد بود.

معرفی انواع سردخانه

از بی نظیر ترین و پر پرفروش ترین دستگاه های صنعتی می توان به انواع سردخانه ها اشاره نمود. سردخانه شامل یک فضای بسته ای است که دما و رطوبت آن مناسب با نوع مواد غذایی و پروتئینی کنترل می ‌شود. از این دستگاه برای انجماد و نگهداری محصولات غذایی، لبنیات، میوه جات، سبزیجات، مواد دارویی، شیمیایی و غیره می توان استفاده کرد. این سردخانه ها از دیوارها، سقف، کف، عایق و قسمت های مختلفی تشکیل می شوند که هر یک نقش مهمی را در خنک ساختن فضای داخل سردخانه ایفا می کنند.

قطعاً  نوع عایق سردخانه در اتلاف انرژی و حتی افزایش طول عمر سیستم برودتی تاثیر بسیار زیادی دارد. این دستگاه ها معمولا طی یک راندمان خاصی تحت عنوان سیکل تبرید تراکمی می توانند کار کنند. با توجه به ظرفیت برودتی آن ها را در مدل های فریونی، نوکیا و آمونیاکی می توان استفاده نمود

انواع سردخانه بر اساس رنج دمایی

سردخانه ها یکی است دستگاه های بسیار کاربردی هستند که مدت زیادی است در بازار وجود دارند. همانگونه که از نام این محصول پیداست از آن به منظور سرد نگه داشتن یک محیط محصور استفاده می کنند. به طور کلی سردخانه ها فضایی هستند که از آن ها به منظور سالم نگه داشتن تمامی انواع مواد دارویی، آزمایشگاهی و حتی غذایی استفاده خواهند کرد. این محصول به خوبی می تواند دما و رطوبت را کنترل کند و از فاسد شدن بسیاری از مواد ذکر شده جلوگیری می کند.

با توجه به نوع کاربرد و محل مورد استفاده، سردخانه ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هر یک عملکرد خاصی دارند. با در نظر داشتن تنوع انواع سردخانه آماده بر اساس شکل، مدل، ابعاد، جنس، قدرت و غیره قیمت سردخانه آماده نیز متفاوت خواهد بود. هنگامی که شما برای خرید سردخانه آماده اقدام می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که سردخانه ها با در نظر قرار دادن پارامترهای بسیار مختلفی تقسیم بندی می شوند. که یکی از رایج ترین تقسیم بندی آن ها بر اساس رنج دمایی می باشد.

سردخانه بالای صفر درجه

سردخانه بالای صفر درجه یکی از انواع سردخانه های پرفروشی است که برای نگهداری محصولات دارویی و خوراکی از آن استفاده می کنند. محدوده دمایی این سردخانه مابین مثبت یک تا مثبت ۱۵ درجه است. و بیشتر از دمای ۱ تا ۴ درجه این سرد خانه ها استفاده می کنند. شما بایستی با توجه به نوع کارایی خود این مدل سردخانه ها را در رنج دمای مختلف خریداری کنید. و بیشتر برای محصولات کشاورزی و حتی میوه ها مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت سردخانه آماده مدل بالای ۰ در ابعاد مختلف آن متفاوت خواهد بود پس هنگام خرید سردخانه آماده به نوع ابعاد آن توجه کنید.

سردخانه های بالای صفر یکی از مدل های بسیار پرکاربرد است که برای نگهداری انواع میوه جات، سبزیجات و حتی محصولات لبنیاتی از آن استفاده می کنند. این دسته از سردخانه ها حتی جهت نگهداری و حفظ کیفیت کوتاه مدت گوشت، مرغ و ماهی نیز اهمیت دارد. سردخانه های بالای صفر درجه با رنج دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد کار می کنند. این رنج دمایی با توجه به نوع مواد نگهداری می تواند تنظیم شود.

معمولاً این دسته از سردخانه ها بیشترین کاربرد را در هایبرمارکت و فروشگاه های بزرگ مواد غذایی دارند. قیمت هر یک از انواع سردخانه ها بر اساس ظرفیت، برند، جنس، سطح کیفیت و دیگر مشخصات دستگاه تعیین می شود. به طور کلی هر یک از انواع سردخانه ها یا دسته بندی ها خود شامل انواع مختلفی از مدل های سردخانه هستند.

سردخانه های زیر صفر درجه

سردخانه های زیر صفر درجه نوع دیگری از انواع سردخانه هستند که عملکرد آن ها مشابه سردخانه های بالای صفر نیست. از این نوع سردخانه ها بیشتر برای مواد خوراکی و کشاورزی استفاده می‌ کنند. که میانگین دمای آن زیر صفر بین منفی پنج تا منفی ۴۵ خواهد بود. سردخانه ها را جهت نگهداری طولانی مدت مواد غذایی استفاده می کنند و بیشترین کاربرد را در فروشگاه ها و رستوران ها همچنین کشتارگاه ها دارند.

در ساختار این نوع سردخانه دستگاه کمپرسور وجود دارد که دمای سرمایشی آن ‌ها را افزایش می ‌دهد. و فرآیند فشرده سازی مبرد در آن‌ ها به چندین نوع انجام می شود. قیمت سردخانه آماده بالای صفر درجه به مشخصات آن بستگی دارد که مهمترین آن برند محصول می باشد. هنگام خرید سردخانه آماده به برند، ابعاد و مدل توجه کنید.

در معرفی انواع سردخانه می توان به سردخانه های زیر صفر درجه اشاره کرد. این دسته از سردخانه ها را به منظور حفظ کیفیت و نگهداری مواد غذایی منجمد و یخ زده می توان استفاده نمود‌. سردخانه های زیر صفر درجه برای گوشت، ماهی، مرغ، میگو و حتی و سبزیجات خرد شده و حبوبات پخته بهترین گزینه هستند. این سردخانه ها با رنج دمایی بین ۰ تا منفی ۱۸ یا صفر تا منفی ۲۰ درجه می تواند متغیر باشد.

البته در این مدل از سردخانه ها مانند مدل‌های بالای صفر درجه می توان بسته به نوع مواد غذایی رنج دمایی آن ها را تغییر داد. برای کیفیت سرمادهی سردخانه های زیر صفر بایستی به هنگام نصب به قسمت هوابند بودن دیواره ها همچنین درب سردخانه توجه زیادی شود. از این سردخانه ها در ابعاد مختلف می توان برای نگهداری طولانی مدت از مواد غذایی منجمد استفاده کرد‌. سردخانه های زیر صفر درجه بیشترین کاربرد را در رستوران ها و فروشگاه های مواد پروتئینی همچنین کشتارگاه ها دارند.

در بین تمامی سردخانه ها این مدل ها سطح فروش بالاتری دارد و قیمت هر یک در هر مدل متفاوت خواهد بود.

انواع سردخانه آماده بر اساس شکل

سردخانه ها یکی از مهمترین نیازهای ما انسان ها در صنایع مختلف هستند. همانگونه که مستحضرید، بسیاری از مواد غذایی، دارویی و غیره برای ماندگاری طولانی مدت نیاز به یک دمای خاصی دارد. حال اینکه دمای معمولی اتاق نمی تواند تمامی این محصولات را در طولانی مدت نگهداری کند. و پس از یک مدت زمان مشخصی مواد غذایی، خوراکی و یا دارویی فاسد می شود.

بدین منظور انواع مختلفی از سردخانه ها با در نظر قرار دادن مدل، شکل، نوع کاربرد، ابعاد و دیگر مشخصات در بازار وجود دارد که هر یک را بایستی بر اساس نوع عملکرد و ظرفیت برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار داد. سردخانه مزیت های بسیار زیادی دارد که همین نگهداری مواد غذایی مهم ترین آن ها محسوب می گردد. سردخانه ها بر اساس نوع ساختار به انواع مدل های زیر تقسیم می شوند:

سردخانه های متحرک یکی از کاربردی ترین انواع سردخانه ها برای مواد غذایی و دارویی هستند. که بیشتر برای جابجایی مواد غذایی و همچنین دارویی به کشورها و شهرهای دیگر از این محصول استفاده می کنند. شما می توانید از این نوع سردخانه برای کانتینر، سوله و دیگر فضاهای باز استفاده نمایید. سردخانه های متحرک برای کشنده های سنگین بهترین گزینه هستند و قابلیت تغییر دمای آن ها به زیر و بالای صفر وجود دارد. قیمت سردخانه آماده متحرک نسبت به دیگر مدل ها کمی گران تر می باشد.

سردخانه اتاقی شامل مدل سردخانه ‌های کوچکی هستند که برای نگهداری انواع مواد غذایی از آن استفاده می کنند. این سردخانه ها بیشترین کاربرد را در فروشگاه های مواد غذایی دارند. و شما می توانید آن ها را در دو نوع زیر صفر و بالای صفر درجه خریداری نمایید. دلیل نامگذاری سردخانه ها این است که یک اتاق درون ساختمان کلی این سردخانه وجود دارد؟ هنگام خرید سردخانه آماده اتاقی به این نکته توجه کنید که برای چه کاربردی می خواهید این سردخانه را خریداری نمایید.

سردخانه تونل انجماد

مدل های تونل انجماد یکی دیگر از انواع دستگاه هایی هستند که در معرفی انواع سردخانه می‌ توان به آن ها اشاره نمود. این سردخانه ها را برای انجماد کردن گوشت پس از کشتار ماهی و میگو می توان استفاده نمود. تونل های انجماد از رشد باکتری ها و میکروارگانیسم های داخل گوشت و ماهی جلوگیری می کنند. این دستگاه با انجماد سریع باعث حفظ کیفیت و تازگی گوشت و ماهی می شود و می تواند به صورت طولانی مدت مواد غذایی نظیر گوشت و ماهی را نگهداری کنند.

این دسته از سردخانه ها معمولا با رنج دمای منفی ۳۸ تا منفی ۴۰ درجه سانتیگراد کار می کنند. سردخانه ها در مدل های تونل انجماد در ظرفیت های مختلفی طراحی می شوند.

پربازدیدها: چیلر صنعتی

سردخانه ها بر اساس نوع ساختار و ابعاد

سردخانه های صنعتی را می توان یکی دیگر از انواع سردخانه های بسیار کاربردی برشمرد که در ابعاد بسیار بزرگتری نسبت به مدل های دیگر طراحی می شود. این سردخانه‌ ها حجم و وسعت بسیار زیاد تری نسبت به دیگر مدل ها برای قرار دادن مواد غذایی دارند. سردخانه های صنعتی خود از اتاق های مختلفی تشکیل می شوند که هر یک به صورت جداگانه دمای آن ها قابلیت تغییر و تنظیم دارد.

شما می توانید برای ذخیره کردن میوه جات، خشکبار و حتی مواد غذایی از سردخانه های صنعتی استفاده کنید. این نو سردخانه نیز در دو نوع دمایی زیر سر و بالای سر به فروش می رسد. قیمت سردخانه آماده صنعتی نسبت به دیگر مدل ها بیشتر می باشد؛ اما بهتر از هنگام خرید سردخانه آماده صنعتی ابتدا کیفیت را مد نظر قرار دهید.

مدل دیگری از انواع سردخانه ها شامل مدل های کانکسی است. همانگونه که از نام این سردخانه پیداست طراحی آن به صورت کانکس بوده و قابلیت حمل شدن یا جابجایی دارد. این سردخانه ها در ابعاد کوچکتری نسبت به مدل های دیگر طراحی می شوند. و بیشتر برای کشتی و سکوهای نفتی از آن ها استفاده می کنند.

این مدل در دو اندازه متفاوت ۴۰ فوت و ۲۰ فوت طراحی می گردد که شما متناسب با فضای مورد نظر بایستی آن ها را خریداری نمایید. قیمت سردخانه آماده کانتینر نسبت به مدل های دیگر مقرون به صرفه تر می باشد. چرا که ابعاد آن نیز کوچکتر است و ساختار پیچیده تری نسبت به دیگر مدل ها ندارد. پس هنگام خرید سردخانه آماده تمامی نکات و پارامترهای مربوط به سردخانه بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

کاربردهای مهم انواع سردخانه

سردخانه ها بهترین دستگاه هایی هستند که طی سال های اخیر به تولید رسیدند. این محصولات به منظور جلوگیری از فاسد شدن بسیاری از مواد غذایی، دارویی، شیمیایی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به نوع استفاده و کاربردهای مختلف سردخانه ها به انواع متفاوتی تقسیم می شوند. عملکرد اصلی سردخانه ها و سیستم سرمای آن ها به عهده گاز مبرد یا گاز سرمازا است که با وارد شدن به داخل کمپرسور با عملکرد خاصی دمای موجود را به دمای پایین تبدیل می کند.

هم اکنون صدها مدل مختلف از سردخانه ها در بازار وجود دارد که هر کدام ساخت برندهای مختلفی هستند و معمولاً هم کیفیت برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود. از این رو قیمت سردخانه آماده برندهای متفاوت موجود در بازار یکسان نیستند. یکی از نکات مهم خرید سردخانه آماده توجه به نوع برند محصول می باشد و بایستی حتماً هم به سراغ برندهای معتبری بروید که سطح کیفی بالاتری داشته باشند.

سردخانه ها را به منظور استفاده برای مصارف مختلفی طراحی می کنند که هر کدام بر اساس تکنولوژی ساخت، طراحی ساختاری، قدرت سرما زایی، ابعاد، مدل، جنس و غیره دارای مزیت های خاصی هستند. به طور کلی تمامی انواع مدل های سردخانه ها به منظور استفاده برای مکان های مختلفی نظیر مصارف صنعتی، تجاری، مسکونی، اداری، فروشگاهی، سوله، حمل و نقل و غیره طراحی می شود.

سردخانه ها اهمیت بسیار زیادی از لحاظ نوع کاربرد خود دارند و یکی از معیارهای مهم ماندگاری مواد غذایی، دارویی، شیمیایی و غیره به شمار می رود. به نوعی می توان گفت تمامی محصولات موجود که طراحی می ‌شوند برای پیشرفت زندگی بشر تاثیر گذار هستند. سردخانه ها نیز با توجه به عملکرد خاصی که دارد بهترین گزینه برای پیشرفته بسیاری از صنایع می باشند.

انواع سردخانه بر اساس طراحی

سردخانه متحرک

سردخانه های متحرک یکی از انواع سردخانه هایی هستند که ثابت نخواهند بود. همانگونه که از نام این مدل سردخانه ها پیداست به صورت متحرک هستند. از این دسته از سردخانه ها برای توزیع و ارسال مواد غذایی و دارویی در شهرهای مختلف استفاده می کنند. بیشترین کاربرد را این مدل سردخانه ها در داروخانه ها و هایپرمارکت ها خواهند داشت. همچنین در ابعاد و ظرفیت های بزرگ این سردخانه های متحرک را برای واردات و صادرات مواد غذایی و دارویی به کشورهای دیگر می توان استفاده کرد. این سردخانه ها معمولاً توسط وانت بار یا کشنده های سنگین استفاده می شوند.

سرد خانه های متحرک در طرح های زیر صفر و بالای صفر درجه هستند. این مدل های متحرک مجهز به سیستم های رزرو هستند تا در صورت خرابی یکی از سیستم ها مدل دیگری بتواند سریعاً شروع به کار کند در این صورت مواد غذایی فاسد نمی شوند.

انواع سردخانه

انواع سردخانه

سردخانه کانتینری

زمانی که صحبت از معرفی انواع سردخانه می شود، می توان به مدل‌ های کانتینری اشاره کرد. این دسته از سردخانه ها مناسب نگهداری مواد غذایی در شناورها و کشتی ها هستند. از سردخانه های کانتینری که آن ها را با نام سردخانه کانکسی نیز می شناسند در رنج دمایی بالا و زیر صفر درجه می توان استفاده نمود. این سردخانه ها مناسب نگهداری هر یک از انواع مواد غذایی و دارویی قابل تغییر دما هستند.

این سردخانه ها چه در مدل های چه در مدل های بالای صفر و چه در مدل های زیر صفر به شکل یک کانکس و کانتینر در اندازه های بیست یا چهار فود هستند. برای دسترسی به بهترین انواع سردخانه بایستی به هنگام خرید به برند، نوع کاربرد و سطح کیفیت سردخانه توجه داشته باشید. همچنین می توانید از یک مرکز فروش قابل اعتماد اقدام به خرید کنید.

انواع سردخانه

نتیجه

هدف از ارائه این مقاله معرفی انواع سردخانه است. همانگونه که مستحضرید، سردخانه ها به عنوان دستگاه های هستند که برای نگهداری و افزایش طول عمر مواد غذایی، پروتئینی، شیمیایی، دارویی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها در ظرفیت ‌های مختلفی طراحی شده اند.

پس اگر قصد خرید سردخانه دارید باید به مراکزی مراجعه داشته باشید که تنوع محصولات آن زیاد است. با دسترسی به تنوع بالایی از انواع سردخانه ها قطعاً شما می توانید انتخاب درستی انجام دهید. ایران برودت بزرگترین مجری انواع سردخانه در کشور است که همین حالا میزبان شما عزیزان خواهد بود.

رفتن به بالا