راه اندازی چیلر مرکزی

از دستگاهی های مهمی که عملکرد خاصی دارد می ‌توان به چیلر اشاره نمود. چیلر مرکزی شامل یک سیستم مرکزی است که به طور همزمان فرآیند خنک کاری چندین کاربر را می تواند انجام دهد. در واقع در سیستم این مدار از چند پمپ برای توزیع آب سرد به دیگر قسمت ها استفاده می کنند. این نوع چیلرها به صورت ثابت و پرتابل طراحی شده اند. آشنایی با انواع چیلر و مشخصات و همچنین راه اندازی چیلر مرکزی به شما کمک می ‌کند تا از این دستگاه در طولانی مدت استفاده کنید.

چیلرها مهمترین سیستم هایی هستند که در تهویه مطبوع یا انتقال حرارت بیشترین کاربرد را دارند. در تمامی سیکل های تبریدی این دستگاه بسیار حائز اهمیت است و از نظر نوع کاربرد تنوع بسیار زیادی دارد. چیلرهای مرکزی تنها برای خنک سازی سیستم مورد استفاده قرار نمی گیرد چرا که کارکردهای مختلف دیگری نیز خواهند داشت.

در سیستم چیلر های مرکزی از چند پمپ در محورهای متفاوت استفاده کرده اند که وظیفه توزیع آب سرد را دارند. دلیل نامگذاری چیلرهای مرکزی به سبب چند کاره بودن آن ها است. به طور کلی چیلر به عنوان اصلی ترین وسیله سرمایشی تمامی مجتمع های عظیم شناخته می شود و با پیشرفت علم و تکنولوژی ساختاری آن نیز به صورت مدرن تر و پیشرفته تر طراحی می شود.

این دستگاه یک وسیله صنعتی به شمار می رود که برای خنک نگه داشتن و جلوگیری از افزایش دما در کارگاه ها و بخش های بسیار عظیم می توان از آن استفاده کرد.

راه اندازی چیلر مرکزی

راه اندازی چیلر مرکزی

مزایای مهم چیلر مرکزی

همانطور که اشاره شد، چیلر مرکزی یکی از دستگاه های بسیار خاص و کاربردی است که آن را با نام سیستم مرکزی می شناسند. این دستگاه در ظرفیت، مدل و برندهای مختلفی هم اکنون در بازار وجود دارد و معمولاً چیلرها به سبب مزیت های مهمی که از آن بهره می برند، محبوبیت پیدا کرده اند‌.

راه اندازی چیلر مرکزی به راحتی انجام می ‌شود و همین خود یکی از مزایای مهم این دستگاه کاربردی به شمار می ‌رود. دیگر ویژگی‌ های خاص این دستگاه پرکاربرد شامل:

  • این نمونه چیلرها قادر هستند آب سرد را تا دماهای بسیار پایین خنک نگه دارند.
  • چیلرهای مرکزی که به صورت ترکیبی با ظرفیت های کم یا ظرفیت های زیاد به صورت همزمان مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً فضای کمی را اشغال خواهند کرد.
  • این نوع چیلرها را از نظر میزان مصرف انرژی می توان آن ها را از مدار خارج کرد و به صورت دوره ای مجددا وارد مدار نمود تا این عمل باعث افزایش عمر آن شود.
  • تنوع زیاد از مهمترین مزیت های این دستگاه به شمار می رود که باعث می شود مشتریان برای کاربردهای مختلف حق انتخاب بیشتری داشته باشند.
  • مناسب بودن قیمت چیلر مرکزی از مهمترین ویژگی های خاص آن به شمار می رود. اما در صورتی که شما به بهترین برند آن از یک مرکز فروش قابل اعتماد دسترسی داشته باشید.