تعمیر یخچال فروشگاهی

تعمیر یخچال فروشگاهی

در حقیقت منظور از یخچال فروشگاهی در اینجا یخچال هایی هستند که در ویترین مغازه ها از آن ها استفاده می شود. به عنوان مثال میتوان به یخچال هایی اشاره کرد که در آبمیوه فروشی بستی ها و یا فروشگاه های دیگر اشاره کرد. لازم به ذکر است یخچال های فروشگاهی دارای سیستم های متفاوتی با یخچال های خانگی هستند. همین امر باعث شده است که تعمیر یخچال فروشگاهی با تعمیر دیگر یخچال ها متفاوت باشد در نتیجه شما با ید به سراغ تعمیرکار یخچال فروشگاهی بروید.

به همین منظور ایران برودت با دارا بودن مجرب ترین متخصصین و  تعمیرکار یخچال فروشگاهی در این زمینه به شما کمک می کند.

جهت تعمیر یخچال فروشگاهی و استعلام قیمت و هزینه تماس بگیرید

02128421694

02128427328

02191035128 پشتیبانی

سرویس یخچال فروشگاهی

چون یخچال‌ های فروشگاهی یکی از پرکاربردترین و پرمصرف‌ ترین یخچال‌ ها در مکان‌ هایی مانند فروشگاه‌ ها، سوپرمارکت‌ ها و غیره هستند، بنابراین سرویس یخچال فروشگاهی و تعمیر و نگه داری آن‌ ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. گاهی اوقات به علت ایجاد نقص فنی و دیگر مشکلات، یخچال‌ ها نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارند تا این مشکل به‌ وجود آمده برطرف شود، چون با پیشرفت علم و تکنولوژی این کار نیز مانند هر نوع مهارت و کار دیگری نیاز به تخصص خاص خودش دارد.

مشکلات متداول یخچال فروشگاهی

یخچال های فروشگاهی یکی از اصلی ترین وسایلی هستند که یک فروشگاه وجود دارند. در هر برندی که شما این دستگاه ها را خریداری کنید بدون شک بعد از گذشت زمان با مشکلات مختلفی رو به رو خواهید شد که نیازمند به تعمیر دارند.

برخی از این مشکلات می توان به خرابی درب یخچال، عدم سرمای مناسب، مشکلات مختلف در بخش اتصالات دستگاه، یخ زدگی لوله های دستگاه، مشکل در بخش کندانسور و یا خرابی ترموستات اشاره کرد. در ادامه برخی از رایج ترین مشکلاتی که یخچال فروشگاهی با آن مواجه می شود را برای شما بازگو خواهیم کرد:

کارکرد همراه با سر و صدا یخچال فروشگاهی

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم عملکردهایی که یخچال های فروشگاهی دارند با یخچالی های خانگی فرق دارند. لازم به ذکر است یخچال های فروشگاهی به دلیل عملکرد قوی تر و بهتری که دارند سر و صدای بیشتری تولید می کنند. اما گاهی ممکن است این سر و صدا بیش از حد بوده و باعث بروز شک در افراد شود و دنبال تعمیر یخچال فروشگاهی خود باشند.
برای آن که بتوان سر و صدای اضافه یخچال را مورد بررسی قرار داد بهتر است به سراغ کمپرسور، فن و قطعات دیگری که ممکن است از خود صدا تولید کنند بروید. حتی در برخی از موارد مشاهده شده است که این سر و صدا از بخش اپراتور دستگاه می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که خود دست به کار نشوید و در اولین فرصت به سراغ یک تعمیرکار خبره در این حوزه بروید زیرا ممکن است به قطعات دیگر دستگاه آسیب وارد کنید و هزینه دو برابر پرداخت کنید.

پربازدیدها: نصب سردخانه

یخ زدن داخل یخچال فروشگاهی

از دیگر مشکلاتی که برای یخچال های فروشگاهی به وجود می آید یخ زدن آن ها می باشد. این امر دارای دلایل متعددی است که تعمیرکار یخچال فروشگاهی به سرعت تمامی آن ها را مورد بررسی قرار می دهد. در صورتی که شما یخ زدگی در یخچال فروشگاه خود مشاهده کرده اید بهتر است اول سعی کنید یخ و برفک ها را از بین ببرید.

برای یخ زدایی یخچال شما باید از برنامه مخصوص این کار استفاده کنید در غیر این صورت باید به سراغ یخ زدایی دستی و سنتی و در نهایت تعمیر یخچال فروشگاهی بروید.

خرابی کمپرسور یخچال فروشگاهی

کمپرسور برای یخچال های فروشگاهی همانند قلب در انسان ها عمل می کند. در صورتی که این قطعه به خوبی نتواند در دستگاه کار کند تمامی بخش های مختلف یخچال نیز به درستی از خود عملکرد نشان نمی دهند. و باعث بروز مشکلات مختلفی می شود. به صورت کلی می توان گفت که قطعه کمپرسور این وظیفه را بر عهده دارد که گاز فشار پایین را به گاز فشار بالا در دستگاه تبدیل کند.

در مدت زمان طولانی ممکن است کمپرسور دچار خرابی شود که این امر نیز دارای دلایل متعددی است. به عنوان مثال می توان به کثیف بودن آن اشاره کرد.
در گذر زمان شما شاهد کثیفی های مختلفی اعم از پرز روی موتور کمپرسور خواهید بود که این امر باعث می شود که این قطعه بیش از حد داغ کندو سبب نیاز به تعمیر یخچال فروشگاهی باشد. به این نکته توجه داشته باشید که خرابی این قطعه می تواند نشانه های مختلفی داشته باشید که می توان به خنک نبودن یخچال، بی ‌ثباتی در حفظ دما، گرم بودن بیش از حد دیواره و شنیدن صداهای غیر از یخچال اشاره کرد. تنها کاری که شما می توانید کنید تمیز کردن این قطعه می باشد. کمپرسور قطعه ای بسیار حساس بوده و در صورتی که شما رفتار نامناسب را با این قطعه داشته باشید آسیب های جدی به یخچال فروشگاهی خود بزنید.

محصول پربازدید: یخچال ویترینی

تعمیر یخچال فروشگاهی

تعمیر یخچال فروشگاهی

خرابی انواع چراغ یخچال فروشگاهی

یخچال هایی که در فروشگاه های مختلف وجود دارد در طراحی خود از چراغ های مختلفی استفاده کرده است که در مدت زمان طولانی ضعیف تر و یا به صورت کامل می سوزند. به این نکته توجه کنید در بسیاری از موارد خودتان می توانید این چراغ را تعویض کنید و نیازی به تعمیرکار یخچال فروشگاهی نخواهید داشت. برای آن که بتوانید تعویض چراغ را انجام دهید بهتر است به سراغ دفترچه اختصاصی یخچال بروید و با مطالعه آن نوع لامپ و نحوه تعویض لامپ را بررسی کنید.

خالی شدن گاز یخچال فروشگاهی

از دیگر مواردی که باعث آزار رساندن به صاحبان یخچال فروشگاهی می شود خالی شدن گاز یخچال می باشد. گازهایی که در یخچال وجود دارد معمولاً از نوع R134A است که این ماده را می توانید در کولر خودرو نیز مشاهده کنید. لازم به ذکر است این نوع از گازها هزینه بالایی دارند و بهتر است قبل از تزریق مجدد این گاز دلیل خالی شدن این گاز را بررسی کنید.
به این نکته توجه داشته باشید خالی شدن گاز یخچال فروشگاهی می تواند دلایل متعددی داشته باشد. برخی از این دلایل می توان به به ضربه خوردن، پوسیدگی در لوله‌ های گاز یا خرابی اتصالات لوله کمپرسور اشاره کرد.

این موارد با استفاده از یک دستگاه نشتی یاب صورت می گیرد تا بتوان مشکل را حل کرد. در نتیجه در صورتی که شاهد خالی شدن گاز بوده اید بهتر است اول با تعمیرکاران خبره تعمیر یخچال فروشگاهی تماس داشته باشید.

صفحه پربازدید:‌ خرید فریزر ایستاده

مشکلات یخچال‌ فروشگاهی

در طول روز درب های یخچال فروشگاهی بیش از 200 بار باز و بسته خواهند شد. همین امر نیز باعث شده است خرابی این قطعه یکی از رایج ترین مشکلاتی باشد که دارندگان این دستگاه با آن سر و کله می زنند. با توجه به این که امروزه یخچال های فروشگاهی دارای تنوع بسیار بالایی هستند در نتیجه اجزای مختلفی نیز برای تعمیر درب یخچال فروشگاهی وجود دارد. به صورت کلی می توان گفت که رایج ترین درب برای این دستگاه های کشویی و لاستیک دور می باشد.
بسیاری از مواقع ممکن است شما بعد از بسته شدن کامل درب سرما از محیط داخلی دستگاه بیرون آید. این مشکلات دلیلی بر بخش لاستیکی دور درب می باشد که فرسوده شده است. همین امر باعث می شود که به سراغ تعویض آن ها بروید. ممکن است درب یخچال فروشگاهی شما مانند قبل به صورت روان بسته و یا باز نشو و یا این که رگلاژ خارج شده باشد و سر جای خود باقی نماند.
در تمامی این حالات خودتان می توانید به سراغ تعمیر یخچال فروشگاهی بروید. در صورتی که درب یخچال به صورت کامل بسته نمی شود بهتر است در مرحله اول همه لولا ها را بررسی کنید. در صورتی که لولاهای درب مشکلی نداشته باشند روانی لاستیک خرکتی در روی آن را بررسی کنید. در ادامه در صورتی که رگلاژ درب خارج شده باشد می توانید با یک رگلاژ ساده مشکل را حل کنید.

تعمیر یخچال فروشگاهی

تعمیر یخچال فروشگاهی

تعمیر انواع یخچال فروشگاهی

یکی از خدماتی که شما می توانید از ایران برودت بخواهید تعمیر انواع یخچال فروشگاهی می باشد. یخچال فروشگاهی شما در هر مدل و برندی که باشد می توانید آن را به دست متخصصین ایران برودت بسپارید. تنها کافی است با یکی از راه های موجود با کارشناسان ما تماس حاصل کنید. برخی از یخچال هایی که ایران برودت به تعمیر آن ها پرداخته است عبارت اند از:
● تعمیر یخچال آکواریومی
● تعمیر یخچال پروتئینی
● تعمیر یخچال ساندویچی
● تعمیر یخچال فروشگاهی سوپری متری
● تعمیر یخچال شیشه تلویزیونی
● تعمیر یخچال شیشه خم
● تعمیر یخچال قصابی
● تعمیر یخچال قنادی
● تعمیر یخچال فروشگاهی کبابی
● تعمیر یخچال لبنیاتی
● تعمیر یخچال مرغ و ماهی
● تعمیر یخچال مکعبی
● تعمیر یخچال نوشیدنی
● تعمیر یخچال صنعتی پشت بسته
● تعمیر یخچال ایستاده

اهمیت نگه داری یخچال فروشگاهی و علائم خرابی یخچال

همان‌ طور که اشاره کردیم، یخچال‌ های فروشگاهی و یخچال های فریزر فروشگاهی از پرمصرف‌ ترین و مهم‌ ترین ابزارهای برقی در هر مکانی محسوب می‌ شوند، در نتیجه ممکن است در صورت خرابی نیاز به تعمیرات تخصصی داشته باشند. مشکلات و خرابی‌ هایی که برای این یخچال‌ ها پیش می‌ آید گاهی ممکن است از روی غیرعادی کار کردن یخچال نیز تشخیص داده شود. کار نکردن کمپرسور یخچال، صدای غیرطبیعی، روشن نشدن دستگاه، خراب شدن یخچال ساز و غیره از علائم خرابی این یخچال‌ ها هستند که هر کدام از این علائم مربوط به مشکل فنی خاصی می‌ باشد.

گاهی نیز ممکن است قطعه یا جایی از یخچال نیمه سوز شده باشد که نیاز به تعمیر دارد و حتما باید با فرد متخصصی تماس بگیرید‌. بنابراین عملکرد صحیح این وسیله پرکاربرد بسیار حائز اهمیت است. برای برطرف کردن هر نوع مشکلی برای سرویس یخچال فروشگاهی باید به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کرد.

روش‌ های مختلف عیب‌ یابی یخچال های فروشگاهی

گاهی ممکن است در فروشگاه متوجه شوید که یخچال شما به‌ درستی کار نمی‌ کند و این‌ موضوع شما را نگران کند. برای این کار ابتدا باید بدانید مشکل اصلی از کجاست سپس با یک تکنسین و کارشناس ماهر در این زمینه تماس بگیرید تا این مشکلات را برطرف کند. چند روش کاربردی برای عیب‌ یابی این یخچال‌ ها در زیر عنوان می‌ کنیم تا در صورت نیاز بتوانید از آن‌ ها استفاده کنید.

روش و چگونگی پی بردن به وضعیت خراب یخچال

بررسی وصل بودن پریز دو شاخه یخچال

 در این روش باید نحوه قرار گرفتن یخچال را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی‌ که از دیوار فاصله گرفته‌ است آن را جا به‌ جا کرده و به‌ جای اصلی خود انتقال دهید، سپس سعی کنید دو شاخه را به‌ طرز صحیحی به پریز وصل کنید. به بیانی دیگر شما باید از ثابت و پایدار بودن یخچال خود و وضعیت دو شاخه اطمینان داشته باشید.

اطمینان از برقرار بودن جریان برق و عدم لخت شدن سیم‌ ها

حتی هر گونه گره خوردگی نیز ممکن است منجر به قطع شدن جریان برق شود.

حذف کامل سیم‌ های رابط بین ورودی برق یخچال

در صورت امکان از هیچ‌ گونه رابطی بین ورودی برق یخچال استفاده نکنید، چون در این حالت اگر سیم رابط مخدوش شود یا آسیب ببیند موجب می‌ شود یخچال شما روشن نشود. در صورت چنین مشکلی دو شاخه را به‌ طور مستقیم به پریز برق متصل کنید. اگر یخچال شما روشن نشود حتما باید رابط را حذف کرده و مشکل را بررسی کنید.

سرویس یخچال فروشگاهی

سرویس یخچال فروشگاهی

امتحان کردن ورودی برق با دستگاه برقی دیگر

این یک روش ساده برای امتحان کردن ورودی برق است که شما دستگاه سالم دیگری را در همان پریزی متصل کنید که یخچال را متصل کرده بودید. اگر جریان برق برقرار شود، پس مشخص می‌ شود که مشکل از یخچال شماست، اما اگر برقرار نشود باید وضعیت جعبه مدار و فیوز برق را مورد بررسی قرار دهید.

 علاوه‌ بر چند روشی که در بالا به‌ عنوان چک کردن خرابی یخچال عنوان کردیم، راه‌ های دیگری نیز برای این کار وجود دارد که عبارت هستند از:

وصل کردن یخچال به ورودی برق دیگری

 راهکار دیگر برای امتحان کردن یخچال‌ ها وصل کردن دو شاخه یخچال به پریز دیگر می‌ باشد. اگر پس‌ از این کار متوجه شدید یخچال شما کار نمی‌ کند و هم چنان خاموش است، بنابراین متوجه می‌ شوید که مشکل از یخچال است. برای امتحان کردن ولتاژ برق نیز باید از یک مولتی متر استفاده کنید اما اگر پس‌ از جا به جا کردن پریز برق یخچال شما روشن شد و شروع به کار کردن کرد، متوجه خواهید شد که پریز برق مشکل دارد.

روش دوم پیدا کردن مشکل با وجود روشن بودن چراغ یخچال

اگر جریان برق برقرار است و چراغ یخچال شما روشن می‌ شود، در این‌ صورت باید چند کار مهم را انجام دهید:

چک کردن عقربه دماسنج در داخل یخچال

در صورت روشن بودن چراغ حتما دماسنج داخل یخچال را چک کنید، برای این کار عقربه دماسنج را بچرخانید تا متوجه گرم شدن آن بشوید. اگر دماسنج گرم شود نشانه این است که یخچال شما روشن است. برای اطمینان از این آزمایش دماسنج‌ های فریزر را هم چک کنید، چون ممکن است سرمایه ناشی از قسمت فریزر یخچال مانع از حس صحیح گرما در داخل دماسنج یخچال شود.

اطمینان از گردش درست جریان هوا در داخل یخچال‌ ها

 برای بررسی این‌ مورد نیز حتماً لازم است فضایی که بین دیواره یخچال قرار دارد را بررسی کنید. به‌ طور معمول استاندارد این فضا حدود ۳ اینچ برابر با ۷۶ میلی‌ متر است از قسمت بالا نیز ۱ اینچ برابر با ۲۵ میلی‌ متر می‌ باشد.

با این چک کردن با فاصله‌ ای که در بالا عنوان کردیم، جریان هوای مورد نیاز به قسمت موتور یخچال می‌ رسد و در نتیجه موجب عملکرد درست و صحیح آن می‌ شود.

کوئل کندانسور یخچال را فرچه بکشید

 این کار باعث می‌ شود تا گرما در کوئل کندانسور پخش شود و یخچال عملکرد درستی داشته باشد. این کار باید سالی یک‌ بار صورت بگیرد.