تعمیر یخچال صنعتی

تعمیر یخچال صنعتی

بررسی تعمیر یخچال صنعتی

بدون شک تمامی افراد به فروشگاه ها، مغازه ها، قصابی ها و رستوران های مختلف مراجعه کرده اند و در آن ها انواع یخچال صنعتی را مشاهده کرده اند، بدون شک با اولین نگاه به راحتی می توانید تفاوت یخچال صنعتی را با یخچال های خانگی متوجه شوید. این یخچال ها نه تنها از لحاظ وزن و ابعاد بزرگ تر هستند بلکه باز کردن درب آن ها نیز متفاوت می باشد. به یخچال هایی که شما در صنایع مختلف در فروشگاه ها مشاهده می کنید یخچال صنعتی گفته می شود که در انواع متنوعی اعم از صندوقی، ایستاده و.. اشاره کرد. تعمیر یخچال صنعتی از موضوعات بسیار مهمی است که اکثر صنایع با آن رو به رو هستند.

این دستگاه ها نیز مانند یخچال خانگی در هر برندی که تولید شده باشد دچار بروز مشکلاتی می شوند. برای آن که به سراغ تعمیر یخچال صنعتی بروید بهتر است با تعمیرکار خبره ای در این حوزه آشنا باشید تا با اعزام به محل شما خرابی را شناسایی و در مدت زمان کوتاهی آن را رفع کنند. با ایران برودت تعمیر یخچال صنعتی بدون نگرانی انجام می شود.

جهت تعمیر یخچال صنعتی و استعلام قیمت و هزینه تماس بگیرید

02128421694

02128427328

02191035128 پشتیبانی

عیوب احتمالی یخچال ‌های صنعتی

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم یخچال صنعتی از نظر دما، اندازه، وزن و.. با یخچال های دیگر تفاوت دارند. نگهداری از یخچال های صنعتی در مشاغل مختلف که نیازمند به یک محیط خنک هستند از اهمیت بالایی برخوردار شده اند؛ زیرا هر گونه مشکلی که برای این یخچال ها به وجود آید باعث بروز صدمه بسیار زیادی خواهد شد. در ادامه برخی از عیوب عمده این سری از یخچال ها را برای شما بیان کرده ایم:

  • یخچال با صدای زیادی کار می ‌کند

این امری طبیعی است که یخچال صنعتی کمی صدا از خود تولید کنند. زیرا قدرت بالاتری دارند. اما گاهی ممکن است متوجه شوید صداهایی که از یخچال به وجود می آید از حد طبیعی بیشتر است. یخچال های صنعتی دارای قطعات مختلفی اعم از کمپرسور، فن و قطعات محرک دیگر تشکیل شده است که هر یک از آن ها صداهای مختلفی تولید می کنند. حال اگر این صداها بیش از حد باشد باید به سراغ تعمیر یخچال صنعتی بروید.

  • یخ زدن داخل یخچال صنعتی

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای یخچال صنعتی به وجود آید این است که در داخل محیط داخلی آن ها برفک و یخ جمع شود. با این که محیط داخلی یخچال باید خنک باشد اما بروز یخ و برفک در داخل آن غیر عادی خواهد بود و یک مشکل تلقی می شود.

  • مشکل برق ‌رسانی یخچال صنعتی

در صورتی که با باز کردن درب یخچال چراغ های داخل آن روشن نشود و یا چشمک بزند، حتی در صورتی که داخل یخچال صنعتی خنک نمی شود نشان دهنده وجود مشکل در برق رسانی یخچال می باشد. بهتر است در ابتدا به سراغ بررسی فیوز بروید تا نپریده باشد. در صورتی که عدم برق رسانی یخچال بهتر است اقدام به تعمیر یخچال صنعتی کنید.

پربازدیدها: تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی

  • مشکل در کمپرسور یخچال صنعتی

کمپرسور در یخچال های صنعتی مانند قلب عمل می کند. وظیفه این قطعه این است که مواد غذایی در داخل را سالم و خنک نگه دارد. در صورتی که این قطعه به درستی عمل نکند فرایند خنک سازی در یخچال متوقف خواهد شد. به زبان ساده تر این قطعه وظیفه دارد که گاز فشار پایین را به گاز فشار بالا تبدیل کند. به این نکته توجه کنید که کمپرسور در داخل یخچال باید هر چند وقت یکبار به صورت کامل تمیز شود. زمان مناسب برای این کار هر 90 روز یک بار می باشد. ممکن است ذرات چرب، پرز و مو بر روی کمپرسور جمع شود که این امر مانع کار کردن درست کمپرسور می شود.

تعمیر یخچال صنعتی

تعمیر یخچال صنعتی

  • خرابی شیر آب آبسردکن

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث می شود شیر آب سرد کن یخچال آبی از خود ندهد. برخی از این عوامل می توان به قطع بودن آب ورودی شهر، جرم گرفتگی صافی یا فیلتر شیر آب، خرابی شیر خروجی یخچال صنعتی و یا رسوب گرفتگی لوله ورودی آب یا مجرای ورودی و خروجی مخزن اشاره کرد.

  • یخچال به صورت اتومات کار نمی ‌کند

در صورتی که یخچال صنعتی شما به صورت اتوماتیک کار نکند احتمال این امر وجود دارد که لوله بلو از جای خود در آمده باشد. علاوه بر این موضوع این امکان نیز وجود دارد که ترموستات تنظیم نشده باشد. در صورتی که سیستم دیفراست یخچال به صورت دائم در مدار باشد و یا فن یخچال خراب شده باشد این امر امکان پذیر است که یخچال صنعتی به صورت اتوماتیک کار نکند و نیازمند به تنظیم دستی باشد. علاوه بر این موضوع وجود برفک بر روی اپراتور نیز باعث این خرابی می شود.

تعمیر یخچال صنعتی رستوران، کافی شاپ، قصابی، هایپر مارکت و …

یخچال های صنعتی با توجه به ظرفیت ها و قابلیت هایی که هنگام طراحی به آن ها داده می شود در مشاغل مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال یخچال های صنعتی که در قصابی ها از آن استفاده می شود به گونه ای طراحی می شوند که دمای آن ها برای نگهداری گوشت طراحی شده است؛ در صورتی که این یخچال ها سردی بیش از حد تولید کنند گوشت در داخل آن ها خشک خواهد شد.

شما می توانید برای تعمیر یخچال صنعتی خود با کارشناسان ما در ایران برودت تماس بگیرید. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال ها به وجود آید افزایش و یا کاهش دمای در داخل محیط داخلی یخچال می باشد. این امر به صورت مستقیم بر روی کیفیت محصولاتی که در آن قرار دارد تأثیر می گذارد.

 یخچال هایی که در داخل سوپر مارکت ها، رستوران ها و کافی شاپ ها استفاده می شوند توسط مصرف کنندگان مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از این یخچال ها با توجه به کاربردهایی که دارند متفاوت هستند. به عنوان مثال در مغازه ها و سوپر مارکت ها شاهد وجود یخچال های صنعتی پشت بسته، دو طرفه و یا ویترینی هستیم.

تعمیر یخچال صنعتی

تعمیر یخچال صنعتی

تعمیر یخچال صنعتی ایستاده

از دیگر انواع یخچال های صنعتی می توان به یخچال های ایستاده اشاره کرد. این یخچال ها دارای اندازه، ارتفاع های مختلفی هستند و به صورت پشت بسته طراحی شده اند. این دسته از یخچال های صنعتی به دورت تک درب، دو درب و یا سه درب ساخته شده اند که معمولاً متریال درب آن ها از جنس شیشه است.

یکی از اصلی ترین دغدغه هایی که صاحبان فروشگاه با یخچال های ایستاده دارند سلامت و عملکرد صحیح دستگاه می باشد. همین امر نیز باعث شده است که مدام مراقب قطعاتی اعم از موتور و کمپرسور باشد که دچار مشکل نشوند. یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای این دستگاه ها به وجود می آید خرابی ترموستات در آن ها می باشد. با آسیب رسیدن به ترموستات، کمپرسور نیز به خوبی کار نمی کند. برای تعمیر این قطعات بهتر است به سراغ تعمیرکاران خبره ایران برودت روید.

تعمیر یخچال صنعتی صندوقی

از دیگر یخچال های صنعتی که ممکن است نیازمند به تعمیر باشد یخچال های صندوقی و یا کابینتی می باشد. این یخچال ها بیشتر در مکان های که فضای کافی ندارند استفاده می شود. این محصولات دارای کشو بوده و کمبود فضا را برای دارندگان برطرف خواهد کرد. ممکن است در هنگام کار با این دستگاه متوجه این مشکل شوید که دستگاه کار می کند؛ اما از خود سرمایی تولید نمی کند! در صورتی که این مشکل را متوجه شده اید بهتر است در اسرع وقت عیب یابی و تعمیر یخچال صنعتی را انجام دهید.

در چنین مشکلاتی ممکن است مقدار گاز در مدار کاهش داشته باشد و یا فن های طراحی شده در یخچال صنعتی خراب شده باشد. تعمیرکاران با اعزام به محل شما گاز یخچال را مجدد پر کرده و خدمات عیب یابی را بر روی یخچال شما انجام می دهند. در این صورت فن دستگاه نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت لزوم تعویض و یا تعمیر شود.