راه اندازی سردخانه

راه اندازی سردخانه

راه اندازی سردخانه

سردخانه یکی از سیستم ها و اختراعاتی است که با آمدن روی کار این سیستم ها بشر پیشرفت جوامع را به چشم دید. لازم به ذکر است برای نصب و راه اندازی سردخانه بالای صفر درجه و زیر صفر درجه کاری بسیار دشوار در پیش روی خواهید داشت که نیازمند به دقت و تمرکز بالایی می باشد. همان طور که تمامی ما می دانیم بسیاری از داروها، مواد غذایی، کشاورزی، گیاهی و… وجود دارند.

که قابلیت فاسد شدن را دارند و برای نگهداری از این دسته از محصولات در طولانی مدت نیازمند به مکان هایی هستیم که دمای خنک و ثابتی داشته باشد. همین امر باعث شده است که به سراغ نصب و راه اندازی سردخانه ها برویم.

جهت راه اندازی سردخانه و استعلام قیمت و هزینه تماس بگیرید

02128421694

02128427328

02191035128 پشتیبانی

نکات نصب و راه ‌اندازی سردخانه

برای راه اندازی سردخانه بهتر است به این صورت شروع کرد که سردخانه ها در حقیقت تأسیسات و سیستم هایی هستند که با توجه به تجهیزات مختلفی که در خود دارند باعث ایجاد افزایش طول عمر مواد غذایی خواهند شد. و یکی از اصلی ترین وظایفی که این سردخانه ها دارند حفظ کیفیت مواد می باشد. برای آن که شما بتوانید سردخانه را نصب و راه اندازی کنید نیازمند به موارد زیر خواهید بود:

  • متراژ سردخانه

ابتدایی ترین مرحله ای که شما در پیش پای خود در راه اندازی سردخانه دارید باید محاسبه کنید که کدام محل را برای نصب و راه اندازی سردخانه قصد استفاده دارید. به زبان ساده تر در مرحله اول شما باید متراژ و ابعاد سردخانه را محاسبه و در نظر داشته باشید تا بتوانید با توجه به ابعادی که در دست دارید تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

  • معین کردن نوع سردخانه قبل از فرآیند نصب و راه اندازی سردخانه

تمامی موادی که در سردخانه نگه داری می شوند دارای یک دمای معین برای نگه داری هستند. تمامی مواد فاسد شدنی اعم از میوه ها، مواد غذایی، گوشت و.. دارای یک دمای خاصی می باشند. برخی از این مواد نیازمند به دمای بالای صفر هستند و برخی دیگر نیازمند به دمای پایین تر از صفر می باشند. در نتیجه شما باید در این مرحله راه اندازی سردخانه نوع سردخانه مورد نظر خود را مشخص کنید. به زبان ساده تر قصد نصب و راه اندازی سردخانه زیر صفر را دارید و یا بالای صفر؟

  • برق مورد نیاز سردخانه

لازم به ذکر است شما در هنگام نصب سردخانه می توانید از برق تک فاز و سه فاز استفاده کنید. اما استفاده از برق تک فاز دارای هزینه های بیشتری نسبت به برق سه فاز است. در نتیجه در صورتی که سردخانه شما بزرگ است امکان استفاده از برق تک فاز را نخواهید داشت، به صورت کلی می توان گفت نصب و راه اندازی سردخانه با استفاده از برق تک فاز کاری اشتباه است.

پربازدیدها: تعمیر یخچال صنعتی

  • تجهیزات نصب سردخانه

در سردخانه ها باید از تجهیزات مختلفی استفاده کنید که هر یک از این تجهیزات دارای یک وظیفه خاص هستند. تجهیزات اصلی که باید در سردخانه ها استفاده کنیم شامل موتور، اوپراتور، کندانسور و کمپرسور می باشد. که باید در هنگام خرید هر یک از این تجهیزات دقت داشته باشید. لازم به ذکر است در سردخانه قطعات دیگری نیز وجود دارد که می توان به شیرآلات، تابلو برق، ساندویچ پنل و… اشاره کرد. بهتر است برای خرید هر تجهیزاتی ویژگی های تجهیزات را مورد بررسی قرار دهید.

بهتر است قبل از راه اندازی سردخانه که به سراغ خرید بروید یک لیست از تجهیزات و قطعاتی که در این راه نیاز دارید را با توجه به بودجه و برندهایی که وجود دارد یادداشت کنید و از چند فروشنده استعلام بگیرید.

راه اندازی سردخانه

راه اندازی سردخانه

  • موتور سردخانه

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کرد تجهیزات سردخانه در برندها و مدل های مختلفی در بازارهای داخلی وجود دارند. برند هایی مانند بیتزر و یا dwm کوپلند از آن دسته برندهای قابل قبولی هستند که می توانید به عنوان موتور سردخانه خریداری کنید.

  • کندانسور سردخانه

کندانسورها در سردخانه وظیفه خنک کردن مبرد و تغییر حالت آن از گاز به حالت مایع را بر عهده دارد. که در جهت تداوم سیکل تبرید تراکمی است. در نتیجه می توان گفت که کندانسور و کمپرسور در سردخانه برای آن که عملکرد بهینه تری داشته باشند. به یکدیگر نیاز خواهند داشت.

لازم به ذکر است گازهایی که توسط کمپرسور فشرده شده اند با افزایش دما مواجه خواند شد. که باید کاهش دما از دستگاه کندانسور استفاده شود. بهتر است در هنگام خرید تجهیزات سردخانه موتور و کندانسور با مشاورین ما در ایران برودت مشورت داشته باشید. و همواره تهیه کندانسور مناسب برای راه اندازی سردخانه ضروری است.

  • بارگیری تجهیزات سردخانه

بعد از آن که تجهیزات و قطعاتی که سردخانه شما نیاز دارد را انتخاب کرده اید، تمامی این قطعات باید به محل احداث و راه اندازی سردخانه ارسال شوند. به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب قطعات بهتر است به ابعاد سردخانه نیز دقت داشته باشید تا خرد بهتری پشت سر بگذارید و باید بر اساس ابعاد شرایط حمل و نقل را نیز متفاوت استفاده کنید. بهتر است قبل از آن که بار مورد نظر خود را حمل کنید از شرایط استاندارد حمل و نقل اطمینان حاصل کنید تا آسیبی به قطعات و تجهیزات سردخانه وارد نشود.

  • نصب کابین سردخانه

اولین مرحله برای نصب و راه اندازی سردخانه نصب کابین و دیوارهای اولیه سردخانه می باشد که ممکن است این مرحله تا چند ماه طول بکشد. در صورتی که سردخانه شما بزرگ باشد باید از تجهیزاتی مانند جرثقیل و لیفتراک استفاده کنید تا بتوانید کابین سردخانه را نصب کنید.

راه اندازی سردخانه

راه اندازی سردخانه

  • دیواره ها و سقف سردخانه

در هنگام نصب دیوارهای سردخانه باید از دستگاهی به نام لیزر استفاده کرد تا به صورت اطمینانی دیوارها عمود نصب شده باشند، در این راه عمود نصب کردن دیوارها از اهمیت زیادی برخوردار شده است. علاوه بر این موضوع نصب پنل های سقف سردخانه نیز یکی از سخت ترین کارهایی است که در هنگان نصب کابین با آن رو به رو خواهید شد. در نتیجه به دقت بالاتری نیاز دارد.

در صورتی که ارتفاع سردخانه کم باشد مشکلی در خصوص نصب سقف به وجود نخواهد آمد؛ اما اگر این ارتفاع زیاد شده باشد باید از تجهیزات مختلفی اعم از لیفتراک ها کمک بگیرید.

  • کف سردخانه

از دیگر مراحلی که شما در نصب و راه اندازی سردخانه دارید کف سردخانه میب اشد. در این مرحله باید از ساندویچ پنل استفاده کنید. در صورتی که کف سردخانه عایق کاری و ایزوله باشد شرایط بسیار استاندارد خواهد بود که این امر هزینه بیشتری را برای شما رقم خواهد زد. کاشی کاری و سنگ کاری در کف سردخانه نیز باعث ایجاد استحکام زیبایی کف سردخانه می شود.

  • درب سردخانه

از دیگر مراحلی که شما در نصب سردخانه دارید نصب درب ها است که این مرحله نیازمند به دقت بالایی است، زیرا درب ها از اهمیت ویژه ای برخوردار شده اند. درب ها باید به صورت کامل تراز باشند در غیر این صورت ممکن است به صورت کامل بسته نشوند و نیروی زیادی برای بستن آن به کار برود. بدنه درب سردخانه باید محکم باشد و عایق کاری تمامی درز و نوارهای درب نیز در این مرحله الزامی است.

  • اوپراتور سردخانه

هنگام نصب اوپراتور باید در محل قرار گیری دستگاه در سقف سوراخ هایی برای پیچ های آن تعبیه شود. در صورتی که اوپراتور شما سایز بزرگ داشته باشد باید از ماشین آلاتی اعم از جرثقیل ها استفاده کنید. از دیگر عواملی که در هنگام نصب و راه اندازی سردخانه نیاز خواهید دارید به شرح زیر است: