آیا می دانید یخچال ویترینی چیست و چه کاربردهای برای کسب و کار شما دارد؟ یخچال ها به عنوان یکی از محصولات کاربردی بخش مهمی از نیاز ما انسان ها را برآورده می کنند. این محصول به عنوان یک خنک کننده دارای سیستم فوق العاده قدرتمند می باشد.

همچنین از لحاظ نوع عملکرد، نوع کارایی، نوع مدل، طرح، ابعاد، برند و غیره تنوع بسیار زیادی دارد. در میان تمامی مدل ها، یخچال ویترینی بهترین گزینه برای مراکز فروشگاهی محسوب می شود اما چرا؟ در ادامه توضیحات بیشتری را در رابطه با اهمیت استفاده از یخچال های ویترینی ارائه خواهیم داد.

یخچال ویترینی چیست؟

یخچال ویترینی را می توان به عنوان یکی از یخچال های کاربردی و زیبا بر شمرد که در صنایع بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع یخچال صنعتی علاوه بر نوع عملکرد خوب و قدرت خنک کنندگی بالا به صورت ویترینی در طرح‌ های مختلفی طراحی می شود. این یخچال ها به منظور نمایش مواد غذایی دارای درب های شیشه ای هستند. که قابلیت مشاهده محتویات داخلی آن به راحتی وجود دارد.

این دسته از یخچال ها خود دارای انواع مختلفی هستند و شما می توانید متناسب با نیاز خود یکی از مدل های خوب و با کیفیت آن را انتخاب و خریداری کنید. این مدل یخچال فروشگاهی خود در طرح های ایستاده و خوابیده طراحی می شود که هر کدام از این مدل ها مشخصات خاصی را دارد‌ قطعاً هر یک نیز مزیت هایی را خواهند داشت که باعث برتری آن نسبت به دیگری می شود.

یخچال ویترینی کاربرد زیادی دارد و می توان برای کسب و کارهای مختلف صنعتی از آن استفاده نمود. تنوع طرح، مدل و حتی ابعاد این نوع یخچال ها سطح کاربرد آن را نیز افزایش می دهد. چراکه علاوه بر مدل و قابلیت یخچال باید به میزان فضای لازم برای اشغال یخچال نیز توجه نمود. از مهمترین کاربردهای این مدل یخچال ها می توان به فروشگاه های بزرگ، هایبر، مارکت سوپر مارکت، قنادی ها، کافی شاپ ها، ساندویچی، رستوران ها، آشپزخانه، مصارف خانگی و یا غیره اشاره نمود. یخچال ویترینی مدل خاصی از انواع یخچال ها است که کیفیت و زیبایی هر دو در آن حائز اهمیت می باشد.

پس به هنگام خرید علیرغم مشخصات ساختاری یخچال بایستی شیک بودن طرح آن را نیز مورد توجه قرار دهید. چرا که قرار است شما از این یخچال به عنوان یک نوع ویترین مواد غذایی استفاده کنید، پس روی جلب توجه مشتری قطعاً تاثیر گذار خواهد بود.

یخچال ویترینی

یخچال ویترینی

یخچال ویترینی خوابیده

این یخچال ویترینی به عنوان یک نوع یخچال خاص که به منظور حفظ و نگهداری مواد غذایی و همچنین نمایش مواد مختلف است. این یخچال مجهز به موتور قوی  می باشد که در کنار آن تعبیه می شود و معمولاً مدل های مختلف آن هم اکنون در مراکز فروش گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. مدل جلو باز یکی از پرطرفدارترین انواع یخچال های ویترینی شناخته می شود. که از لحاظ زیبایی و کیفیت خنک ‌کنندگی اهمیت بسیار زیادی دارد.

همچنین نحوه دسترسی مشتریان به مواد داخلی یخچال به ساده ترین شکل ممکن انجام می شود. شما می توانید متناسب با نوع نیاز خود یکی از انواع مختلف این یخچال ها را خریداری کنید؛ اما مدل های خوابیده یخچال ویترینی معمولاً به سبب گنجایش زیاد بسیار پرفروش تر هستند. این مدل یخچال ها به حالت خوابیده بوده و با مدل های ایستاده کاملا متفاوت خواهند بود.

یخچال خوابیده ویترینی نیاز به فضای زیادی برای قرار گرفتن دارد؛ اما به سبب عمق زیاد، گنجایش آن بالا می باشد. به نوعی می توان گفت میزان ظرفیت یخچال های مدل خوابیده ویترینی نسبت به دیگر مدل ها چند برابر است؛ همچنین تمام قسمت های آن به راحتی در دسترس بوده و دارای ساختار و طراحی بسیار شیک و ویژه می باشد که باعث جلب توجه مشتری می شود.

استفاده از شیشه های دوجداره شفاف و مقاوم و همچنین لامپ های ال ای دی با رنگ های متنوع و زیبا باعث دوچندان شدن زیبایی و طراحی این مدل یخچال ها خواهد شد. یخچال های ویترینی خوابیده بر اساس نوع درب به صورت کشویی باز شونده یا لولایی هستند. حتی با وجود چرخ هایی که دارند جابجایی آن ها به راحتی امکان پذیر است و قدرت سرما سازی بسیار زیادی نیز خواهند داشت. شما می ‌توانید حتی با استفاده از تنظیمات مربوطه میزان دمای داخلی یخچال را تغییر دهید.

پربازدیدها: راهنمای خرید فریزر صنعتی

یخچال ویترینی ایستاده

یخچال ویترینی ایستاده یکی از مدل های بسیار خاص دیگر انواع یخچال های صنعتی یا فروشگاهی است. این مدل یخچال همانطور که از نام آن پیداست به صورت ایستاده یا عمودی طراحی شده اند.  و شما می توانید مدل های ایستاده یخچال های صنعتی را در ابعاد مختلف همچنین طرح و مدل های گوناگون خریداری کنید. مهمتریت مزیتی که این یخچال ها دارند، فضای کمی است که اشغال خواهند کرد.

تنوع یخچال ها بر اساس تعداد درب زیاد است. شما می توانید بر اساس نوع فضا و همچنین نوع نیاز خود این یخچال ها را از یک تا چند درب خریداری کنید. مدل های ایستاده را به سبب میزان فضای کمی که اشغال می کند. و همچنین مدل های ویترینی آن بیشتر برای فروشگاه های بزرگ مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب تعداد درب یخچال ها بستگی به انتخاب شما و میزان فضای اشغالی دارد. چرا که هرچه تعداد درب یخچال بیشتر باشد قطعاً ابعاد آن بزرگتر است. و فضای بیشتری را نیز اشغال می کند. معمولا مدل های تک درب به صورت لولایی هستند. اما مدل های دوتا چند درب را می توان در طرح های مختلفی خریداری نمود.

یخچال ویترینی

یخچال ویترینی

مزیت های مهم یخچال ویترینی

همانگونه که اشاره شد، یخچال های ویترینی مدل خاص و پرطرفداری از انواع یخچال های صنعتی هستند که خود تنوع بسیار زیادی دارند. در تمامی فروشگاه ها بی شک یکی از انواع یخچال های ویترینی وجود دارد. که این مدل یخچال ها را به منظور نشان دادن مواد غذایی مختلف استفاده می کنند. متناسب با ابعاد یخچال می توان برای مراکز بزرگ و کوچک یکی از مدل های متناسب آن را انتخاب کرد. این مدل یخچال ها طی سال های اخیر با طراحی شیک و فوق العاده عالی که داشته اند علیرغم کیفیت بالا توانسته اند توجه مشتریان را به خود جلب کنند.

اگرچه قدرت عملکرد و قابلیت خنک کنندگی جزو مهمترین مزیت یخچال ها به شمار می رود اما یخچال های فروشگاهی به سبب این که در معرض دید قرار دارند از لحاظ زیبایی نیز می ‌توانند باعث جذب مشتری شوند.

  • این مدل یخچال ها به سبب طراحی های مختلفی که دارند تقسیم بندی می شوند و شما متناسب با سلیقه خود می توانید یکی از طرح های شیک و خاص آن را خریداری کنید.
  • یخچال های ویترینی در مدل های مختلفی هستند که به همین سبب مشتریان حق انتخاب بیشتری را خواهند داشت. حال اینکه مدل های خوابیده با وجود فضای زیادی که اشغال می ‌کنند می ‌توانند مواد غذایی بسیاری را در خود جای دهند. مدل های ایستاده این یخچال ها نیز فضای بسیار کمی را اشغال خواهند کرد و قفسه های آن ها را می توان به راحتی تنظیم نمود.
  • مهمترین مزیتی که این یخچال ها دارند، قابلیت دسترسی راحت به سبب شکل ظاهری آن ها می باشد. همچنین طراحی زیبا و ویژه این یخچال ها خود به عنوان یک زیبایی، مزیت مهمی برای یخچال های ویترینی شناخته می شود. در این مدل یخچال ها برای درب آن ها از شیشه های شفاف دوجداره به منظور نمایش مواد غذایی استفاده می کنند. همچنین دارای لامپ های ال ای دی مخصوصی هستند که فضای داخلی را با نورپردازی زیبا ایده آل تر خواهند کرد.

ویژگی های مهم یخچال ویترینی

  • یکی از مهمترین ویژگی های یخچال ویترینی جابجایی راحت آن ها است. این یخچال ها مجهز به چرخ هایی می باشند که شما با کمک پایه های چرخ دار می توانید به راحتی یخچال را در قسمت های مختلف فروشگاه جابجا نمایید.
  • یخچال های ویترینی قدرت سرما سازی بسیار بالایی دارند؛ چراکه موتور این دسته از یخچال ها نسل جدید انواع موتور هایی است که قدرت عملکرد بسیار بالایی خواهد داشت.
  • شاید از نظر شما در مدل های خوابیده یخچال های ویترینی نظافت آن ها یکی از معایب یخچال به شمار برود. اما بهتر است بدانید فضای زیادی که این یخچال دارد باعث شده تا درب های بزرگی نیز برای آن ها تعبیه شود که با کمک درب های مخصوص می توانید این یخچال ها را به راحتی تمیز کنید. در مدل های ایستاده قطعاً هیچ مشکلی از لحاظ نظافت نخواهید داشت.
  • قیمت یخچال ویترینی در مقایسه با انواع یخچال های دیگر بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. اما این قیمت در مدل های مختلف آن گوناگون است و شما بایستی با در نظر قرار دادن مشخصات مهم این دستگاه آن را قیمت گذاری کنید.
  • یخچال ویترینی یک انتخاب خاص و ایده آل است که دارای بدنه فلزی بسیار مقاوم در برابر ضربه و خراش می باشد. همچنین این مدل یخچال ها جنس درب آن ها از شیشه های نشکنی می باشد که قابلیت مشاهده محتویات داخلی را نیز فراهم می کنند.
یخچال ویترینی

یخچال ویترینی

نتیجه

یخچال مهمترین وسیله مورد نیاز در خانه و تمامی مراکز صنعتی است. معمولا یخچال های صنعتی به سبب ضرورت استفاده اهمیت زیادی دارند و همچنین تنوع آن ها با در نظر قرار دادن مشخصات دستگاه بسیار زیاد می باشد. در فروشگاه ها و دیگر مراکزنظیر رستوران، تالار، آشپزخانه، هایپر مارکت، سوپرمارکت، فست فود و غیره یخچال ها به عنوان مهمترین وسیله شناخته می شوند. اهمیت استفاده از یخچال در ایت مراکز به سبب افزایش طول عمر مواد غذایی است. اما معمولاً زیبایی مدل یخچال ها نیز در چنین مراکز بسیار به چشم می ‌آیند و حتی در فروشگاه ها می تواند باعث جلب توجه مشتری نیز شوند.

این یخچال ها را با نام یخچال های ویترینی می ‌شناسند که خود تنوع بسیار زیادی دارند. یکی از پارامتر های بسیار مهمی که باعث می شود شما خرید مقرون به صرفه داشته باشید، انتخاب بهترین مدل یخچال از میان تنوع بسیار آن ها است. ایران برودت یکی از بهترین مراکز توزیع انواع یخچال فروشگاهی و صنعتی است که هزاران طرح و مدل انواع یخچال فروشگاهی در آن وجود دارد. شما می توانید بهترین مدل یخچال صنعتی را در این مجموعه با قیمت اقتصادی خریداری کنید.