خرید کمپرسور سردخانه

خرید کمپرسور سردخانه

خرید کمپرسور سردخانه

یکی از اصلی ترین تجهیزات ساخت سردخانه کمپرسور به شمار می رود. این قطعه که امروزه آن را به عنوان موتور سردخانه نیز می شناسند. بخش عمده هزینه های ساخت و راه اندازی سردخانه را در بر گرفته است. در هنگام خرید کمپرسور سردخانه بهتر است دقت خود را افزایش دهید و بهترین نوع را انتخاب کنید و از اصالت کمپرسور خریداری شده نیز اطمینان حاصل کنید، این امر باعث می شود که هزینه های کمتری در راه اندازی سردخانه داشته باشید. و در آینده نیز دچار تعمیر و نگه داری سخت این قطعه اصلی نشوید.

ایران برودت با دارا بودن سال ها تجربه کاری مفید در این حوزه تمامی برندهای مشهور جهان در کمپرسور را دارا می باشد که شما می توانید با کارشناسان ایران برودت برای دریافت اطلاعات در خصوص مشخصات فنی و هزینه های خرید هر برند تماس حاصل کنید.

جهت ساخت سردخانه زیر صفر و استعلام قیمت و هزینه تماس بگیرید

02128421694

02128427328

02191035128 پشتیبانی

خرید انواع  کمپرسور سردخانه بر اساس مکانیزم عملکردی

به صورت کلی کمپرسورهایی که برای سردخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد از لحاظ مکانیزم عملکردی به دسته بندی زیر تقسیم بندی می شوند:

  • کمپرسور رفت و برگشتی (پیستونی)
  • کمپرسور روتاری
  • کمپرسور ساتریفیوژ
  • کمپرسور اسکرو
  • کمپرسور اسکرال

امروزه در ایران عمده کمپرسورها دارای مکانیزم های اسکرو، پیستونی و اسکرال هستند. کمپرسورهایی که به صورت پیستونی عمل می کنند به خودی خود در دو نوع هرمتیک و یا بسته، سمی هرمتیک و یا نیمه بسته در بازارهای وجود دارند. این دسته از کمپرسورها می توانند تک سیلندر و یا چند سیلندر باشند. که با توجه به نیاز خود باید به سراغ خرید آن ها بروید. نکته ای که هنگام خرید کمپرسور سردخانه باید دانست این است که کمپرسورها و یا موتور سردخانه دارای رنج گسترده از توان و قدرت هستند که از 1 الی 70 اسب بخار را در بر گرفته اند.

کمپرسورهای اسکرویی نیز که در سردخانه ها استفاده می شوند عمدتاً از نوع سمی هرمتیک اسکرو می باشند که حداکثر در سیستم های رک سردخانه استفاده می شوند. این دسته از کمپرسورها در ازای توان مصرفی کمتر فشار بزرگ ‌تری را نسبت به دیگر کمپرسور ها ایجاد خواهند کرد. این دسته از کمپرسورها توان بالای 35 اسب بخار دارند.

کمپروسرهای اسکرال نیز دارای صدای کمی هستند که قدرت 1.5 الی 30 اسب بخار دارند. لازم به ذکر است تمامی مدل هایی که در بالاتر برای شما معرفی کرده ایم با توجه به نوع روغن مورد استفاده با مبردهای مختلفی سازگاری دارند.

انواع کمپرسور سردخانه بر اساس برند سازنده

امروزه کمپرسورها در برندهای مختلفی تولید و وارد بازارهای جهانی شده استو این خرید کمپرسور سردخانه را ساده می کند. برخی از اصلی ترین و بهترین برندهایی که تا به امروز تولید شده اند می توان به برند های کریر (Carrier)، بیتزر (Bitzer)، دانفوس (Danfoss)، کوپلند (Copeland)، فراسکلد (Frascold)، بوک (Bock)، دورین (Dorin) و رفکامپ (Refcomp) اشاره کرد. هر کدام از این برندهایی که برای شما نام برده شد با توجه به رنج دمایی، توان مصرفی، نوع گاز مبرد و… دارای مدل های مختلفی هستند که شما با توجه به نیاز خود می توانید از ایران برودت تجهیزات سردخانه را خریداری کنید.

انواع کمپرسور بر اساس رنج دمایی

کمپرسورها با توجه به نوع کاربردی که دارند و محصولاتی که قرار است آن را نگه داری کنندو جهت خرید کمپرسور سردخانه به 3 دسته کلی بالای صفر، زیر صفر و دیپ فریز دسته بندی شده اند. دمایی که سردخانه های بالای صفر باید برای نگه داشتن مواد غذایی مختلف داشته باشند از 0 الی 4 درجه سلسیوس می باشند؛ این در حالی است که سردخانه های زیر صفر برای نگه داری محصولات و مواد غذایی باید -18 درجه داشته بشد. سردخانه های دیپ فریز نیز باید شرایط -40 درجه سلسیوس را داشته باشند و طراحی این نوع از سردخانه ها از دیگر سردخانه کمی دشوارتر خواهد بود.

خرید کمپرسور سردخانه

خرید کمپرسور سردخانه

محاسبه قدرت کمپرسور سردخانه

قدرت کمپرسورهایی که برای سردخانه ها استفاده می شود با توجه به اسب بخار بیان می شود. این عددی که برای کمپرسورها استفاده می شود بیانگر توان مصرفی کمپرسور می باشد. لازم به ذکر است این روش به لحاظ علمی چندان دقیق نخواهد بود. بهترین روش برای محاسبه قدرت کمپرسور شناسایی میزان ظرفیت برودتی از روی کاتالوگ سازنده و بر مبنای دمای کندانسور و اوپراتور است.

خرید موتور سردخانه

یکی از اصلی ترین نکاتی که شما باید در هنگام خرید موتور سردخانه باید در نظر داشته باشید اصالت خرید موتور می باشد. خرید کمپرسور سردخانه از این امر مستثنی نمی باشد و نیازمند به دارا بودن اصالت کالا می باشد تا مورد تأیید قرار گیرد. تمامی کمپرسورهایی که تولید می شوند توسط شرکت سازنده آن مورد تست های لازمه در خصوص عملکرد آن قرار می گیرد.

و نتایج این آزمایش ها به همراه تاریخ تست توسط سازنده آن ارائه خواهد شد. بر روی هر کمپرسور سردخانه شماره اختصاصی (سریال نامبر) حک می گردد و شناسایی اصالت کالا معمولاً از طریق این کد حاصل می گردد. لازم به ذکر است برخی از شرکت هایی که امروزه کمپرسور سردخانه تولید می کنند به عنوان مثال بیتزر آلمان روش های خاصی را برای شناسایی اصالت خود در نظر گرفته اند.

خرید کمپرسور سردخانه

خرید کمپرسور سردخانه

تعمیر و نگهداری

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم کمپرسور ها توسط برندهای مختلفی در انواع قابل تعمیر و یا غیر تعمیر طراحی و وارد بازار شده است و این نکات را باید هنگام خرید کمپرسور سردخانه به آن توجه داشت. تعمیر و نگهداری از کمپرسورهای سردخانه باید توسط تعمیرکاران حرفه ای در این راه صورت گیرد تا هزینه مصرف شما کاهش پیدا کند.

از اصلی ترین قطعاتی که در کمپرسورهای سردخانه استفاده شده است که در هنگام تعمیر نیازمند به تعویض آن وجود خواهد داشت می توان به  میل لنگ کمپرسور، شاتون پیستون کمپرسور، ترمیستور کمپرسور، سوپاپ کمپرسور، یاتاقان کمپرسور و واشر کمپرسور اشاره کرد.

قیمت کمپرسور سردخانه

یکی از مهم ترین انواع کمپرسورهایی که برای سردخانه مورد استفاده قرار می گیرد کمپرسور چیلر و سردخانه می باشد. این کمپرسورها برای تولید سرمای فشرده و یا یخ مایع و انتقال حرارت بین محفظه ها طراحی شده اند. چیلر سردخانه به این دلیل به این نام شناخته شده است که به صورت کلی در فصل های سرد به خنک کردن چیلر و در فصل های گرم به خنک کردن محفظه های چیلر می پردازد. چیلرهای سردخانه در انواع مدل های مختلف در بازارها وجود دارند که با توجه به نیاز شما باید خریداری شوند.

کمپرسور سردخانه به دلیل قدرت بالا و هزینه خرید کمپرسور سردخانه  مناسب برای نگه داری از جمله ابزارهای محبوب در این صنعت به شمار می روند. به این نکته توجه داشته باشید که کمپرسورها با توجه به کاربردهایی که دارند در شرایط مختلف قابلیت کارایی دارند. یکی از کاربردهای این تجهیزات می توان به تهویه مطبوع در صنایع برودتی اشاره کرد. شما می توانید برای دریافت استعلام در خصوص قیمت کمپرسور سردخانه با کارشناسان ما در ایران برودت تماس حاصل کنید.