ساخت سردخانه میوه

ساخت سردخانه میوه

نحوه ساخت سردخانه میوه

قبل از آن که به سراغ ساخت سرخانه میوه بروید بهتر است از مشاوره و راهنمایی های این کار با کارشناسان ایران برودت بهره مند شوید. علاوه بر این موضوع شما با تماس با ایران برودت می توانید هزینه های کلی ساخت سردخانه میوه و نحوه آن را نیز مطلع شوید. لازم به ذکر است امروزه ساخت سردخانه میوه با توجه به بودجه و میزان تولیدات در ابعادهای مختلفی تولید و راه اندازی می شود.

ساخت سردخانه میوه در مدل های مختلفی اعم از کانکسی، اتاقکی، سوله ای و بسیار بزرگ راه اندازی می شوند. در ادامه شما را با نحوه ساخت سردخانه میوه بیشتر آشنا خواهیم کرد. ایران برودت آماده ارائه خدمات نصب و راه اندازی انواع سردخانه میوه در ابعاد و ظرفیت های مختلف خواهد بود و در تمامی مراحل در کنار شما می باشد.

جهت ساخت سردخانه میوه و استعلام قیمت و هزینه تماس بگیرید

02128421694

02128427328

02191035128 پشتیبانی

آشنایی با مراحل ساخت سردخانه میوه جات

نحوه و مراحل ساخت سردخانه میوه و نوع تجهیزاتی که در این راه نیازمند خواهید بود به شرح زیر می باشند:

  • نوع انتخاب مکان مناسب

همان طور که اطلاع دارید سردخانه ها با استفاده از برق سه فاز راه اندازی می شوند، اما در صورتی که سردخانه کوچک باشد از برق تک فاز نیز استفاده می شود. در نتیجه در مکانی که شما قصد راه اندازی سردخانه میوه را دارید بهتر است به برق سه فاز دسترسی داشته باشید و یا اقدامات لازم را برای دریافت انجام دهید.

در صورتی که قصد دارید سردخانه های کانکسی و کوچک را راه اندازی کنید می توانید در محل کار و مغازه این امر را اجرا کنید؛ اما سردخانه های سوله ای و بزرگ نیازمند به مجوزهای لازمه هستند. در حالت کلی می توان گفت در مکان هایی که شما به برق شهری و یا برق ژنراتور دسترسی داشته باشید می توانید به راحتی سردخانه مورد نیاز خود را با توجه به بودجه اولیه، ظرفیت تولیدات و نوع برق منطقه ای راه اندازی کنید.

بیشتر بخوانید: ساخت سردخانه زیر صفر

  • انتخاب نوع سردخانه

همان طور که گفته شد سردخانه ها در انواع مختلفی راه اندازی می شوند که عبارت اند از کانکسی، اتاقکی و سوله ای. سردخانه های کانکسی به خودی خود به دو نوع متحرک و ثابت دسته بندی می شوند که نوع متحرک این سردخانه ها توسط خودرو قابلیت جا به جایی دارند و به راحتی می توان مکان آن ها را انتقال داد.

این در حالی است که سردخانه های اتاقکی و سوله ای به دلیل آن که نیازمند به زیربنا هستند قابلیت جا به جایی ندارند. در حالت کلی می توان گفت سردخانه هایی که اتاقکی و کانکسی هستند به دلیل آن که در ابعاد کوچک راه اندازی می شوند برای کسب و کارهایی کوچک و صاحبان باغ مناسب هستند. سردخانه های سوله ای نیز برای سرمایه گذاری های بزرگ و افرادی که دارای زمین های هکتاری باغ هستند.

  • طراحی و اجرای سردخانه

لازم به ذکر است شما بدون دریافت مشاوره و راهنمایی از متخصصین این راه و دریافت مجوزهای لازمه نمی توانید سردخانه مناسب و با کیفیت را راه اندازی کنید. تمامی مراحل ساخت سردخانه میوه از نصب عایق، تجهیزات برودتی، تست و اجرا باید توسط یک متخصص صورت بگیرد تا استانداردهای لازمه را در این راه رعایت کنند و با حداقل مصرف برق و بالاترین میزان راندمان را داشته باشید.

پربازدیدها: هزینه ساخت سردخانه

  • ساختمان سازی طبق طرح و نقشه

در صورتی که شما قصد دارید سردخانه های اتاقکی و یا سوله ای را دارید باید ساختمان های مربوط به این عملیات را بنا کنید و بعد به سراغ نصب عایق های آن بروید. اما در خصوص سردخانه های کانکسی نیازی به بنا کردن ساختمان نخواهید داشت و صرفاً با نصب چارچوب فلزی و صفحات فلزی اتاق مورد نیاز شما راه اندازی خواهد شد.

در خصوص سردخانه های بزرگ حتما باید از چارچوب فولادی و یا بتنی را برای ساختمان خود استفاده کنید و از دیوار چینی های بلوکی و یا سفالی استفاده کنید. در نهایت یک لایه بتن در کف و دیوارهای آن به اجرا در آورید. در مورد سردخانه های اتاقکی و کوچک استفاده از آجر، سفال و لایه بتنی دیوار و کف از ضرورت بهره مند شده است.

ساخت سردخانه میوه

ساخت سردخانه میوه

  • نصب عایق بر روی کف، سقف و دیوارها

شما بعد از آن که ساختمان سردخانه را ساخته اید باید یک لایه 10 الی 15 سانتی متری از عایق هایی به نام ساندویچ پانل و یا فوم تزریقی استفاده کنید که این عوامل باید در تمامی قسمت های سردخانه اعم از دیوارها، کف و سقف اجرا شوند. لایه های میانی سردخانه باید از عایق پلیمری پر شوند تا درزگیری انجام شود. برای آن که بتوان از شستن عایق کف ها جلوگیری کرد می توان یک لایه 10 الی 15 سانتی متری از بتن استفاده کرد که در نهایت بر روی بتن یک لایه ورق آلومینیومی کشیده می شود.

  • نصب درب سردخانه

درب سردخانه ها از اهمیت بسیار بالایی در این راه برخوردار شده است، شما برای داشتن یک سردخانه با کیفیت باید از قوم تزریقی و یا عایق ساندویچ پانل 15 سانتی استفاده کنید. علاوه بر استفاده از این عوامل باید در کناره های درب یک لایه رزین مقاوم نیز استفاده کنید تا در هنگام بسته شدن درب ها از ورود و یا خروج هوا جلوگیری به عمل آید. درب سردخانه میوه باید به صورت کامل بسته شود که برای این کار استفاده از دستگیره های معمولی کافی نخواهد بود.

  • قفسه بندی سردخانه میوه

برای آن که شما بتوانید از تمامی ظرفیت سردخانه میوه خود استفاده کنید بهتر است آن را قفسه بندی کنید. به عنوان می توان حداقل 30 سانتی متر از دیوار و کف سردخانه فاصله داشته باشید تا تمامی مواد غذایی به یک اندازه از سیستم داخلی سردخانه استفاده کنند.

علاوه بر این موضوع هنگام قفسه بندی به این نکته توجه کنید  این قفسه ها باید حداقل 50 سانتی متر الی 1 متر از سقف سردخانه فاصله داشته باشند تا برودت خروجی از اوپراتور به خوبی به تمامی موارد برسد.

برای آن که از یخ زدن میوه ها جلوگیری کرده باشید بهتر است قفسه های خود را با فاصله چند متری از اوپراتور نصب کنید، تمامی این نکات توسط کارشناسان ایران برودت برای شما توضیح داده خواهد شد. جنس قفسه هایی که در این راه باید استفاده کنید از استیل و یا آلومینیوم مقاوم آنودایز باشد باشد تا تحمل بالایی را از خود نشان دهند و در اثر رطوبت بالای سردخانه دچار بروز زنگ زدگی نشوند.

ساخت سردخانه میوه

ساخت سردخانه میوه

  • نصب تجهیزات برودتی سردخانه

بعد از آن که سردخانه خود را راه اندازی کرده اید نوبت به مرحله نصب تجهیزات برودتی سردخانه می رسد، برخی از اصلی ترین این تجهیزات می توان به اواپراتور، کمپرسور، کندانسور، فن خنک کننده، تابلو برق، سنسور دما، لامپ های روشنایی و … اشاره کرد. هر یک از این سیستم هایی که نام برده شد دارای استانداردهای مختص به خود هستند که توسط کارشناسان ایران برودت برای شما شرح داده می شوند تا شما با توجه به نیاز خود بهترین را انتخاب کنید.

به عنوان مثال برای جلوگیری از یخ زدگی و برفک زدگی اوپراتور و ممانعت از افزایش مصرف برق حتماً باید اوپراتورها را به دور از درب ها نصب کنید، علاوه بر این موضوع سنسورهای دمای سردخانه میوه باید در محلی نصب شوند که دمای واقعی سردخانه را نشان دهند در این صورت تمامی میوه ها به یک اندازه سرد خواهند شد.

نصب سنسورها در کنار درب، کنار اوپراتور و یا نزدیک به کف و سقف پیشنهاد نمی شود. همان طور که می دانید سردخانه میوه از نوع سردخانه بالای صفر به شمار می رود در نتیجه کمپرسور مورد نیاز برای راه اندازی این سردخانه باید قدرت کمتر و مصرف برق پایین تری نسبت به کمپرسور سردخانه زیر صفر داشته باشد.