سردخانه زیر صفر

سردخانه زیر صفر

سردخانه زیر صفر

یکی از انوع سردخانه ها با توجه به رنج دمایی می توان به سردخانه زیر صفر اشاره کرد. دمایی که در این سردخانه ها حکم رانی می کنند معمولاً بین -18 درجه الی -20 درجه سانتی گراد متغیر است. لازم به ذکر است ممکن است به دمای پایین تری تا حدود -40 درجه سانتی گراد نیز با مبردهای خاص و کمپرسورهای دو مرحله ای نیز در این سردخانه ها وجود داشته باشد. عمدتاً از سردخانه زیر صفر برای انجماد و نگهداری بلند مدت از محصولات و مواد غذایی مختلف استفاده می کنند.

عمده کاربرد سردخانه زیر صفر می توان به انجماد و نگه داری بلند مدت از انواع گوشت، مرغ و ماهی اشاره کرد. این سردخانه برای نگهداری محصولاتی استفاده خواهد شد که احتیاج به دمای پایین تری نسبت به نقطه انجماد داشته باشند. به زبان ساده تر از سردخانه زیر صفر زمانی استفاده میشود که نیازمند به انجماد طولانی مدت از یک محصول باشیم. سردخانه زیر صفر توانایی نگهداری محصولاتی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، سبزیجات منجمد، بستنی، کره، پنیر پیتزا، خرما و . …  را دارید.

جهت ساخت سردخانه زیر صفر و استعلام قیمت و هزینه تماس بگیرید

02128421694

02128427328

02191035128 پشتیبانی

انواع سردخانه زیر صفری

سردخانه های زیر صفر نیز به خودی خود به چند دسته مختلف تقسیم بندی می شوند. سردخانه های زیر صفر از نظر ساختار به دسته بندی زیر تقسیم بندی می شوند:

سردخانه کوچک (اتاقی)

سردخانه های کوچک و اتاقی عمدتاً برای فروشگاه ها و هایپرمارکت ها برای نگهداری و توزیع مواد غذایی و پروتئینی خود استفاده می کنند. البته این سردخانه ها در آشپزخانه های بزرگ نیز برای نگهداری مواد غذایی دیده شده است. ابعاد و اندازه های این سردخانه ها محدودیت دارد و معمولاً با یک یونیت تجهیز می شوند. مدت زمان نگهداری از محصولات و مواد غذایی در سردخانه اتاقی کوتاه باید باشد و نباید از این سردخانه برای ذخیره سازی مواد غذایی استفاده کرد.

پربازدیدها: علائم خرابی ترموستات یخچال فروشگاهی

سردخانه کانکسی (کانتینری)

از دیگر انواع سردخانه زیر صفر می توان به سردخانه کانکسی اشاره کرد که عمدتاً برای نگه داری بلند مدت از مواد غذایی بر روی سکوهای نفتی و شناورها استفاده می شود. سایز بندی این سردخانه ها در دو سایز مختلف 20 فوت و 40 فوت تشکیل شده است. لازم به ذکر است سردخانه کانکسی توانایی این را دارد که هم به صورت سردخانه زیر صفر راه اندازی شود و هم به صورت بالای صفر راه اندازی و نصب شود. در ادامه ابعاد و حجم سردخانه های کانتینری را برای شما آورده ایم:

کانتینر 20 فوت

این کانتینر دارای طولی برابر با 5.9 متر و عرض داخلی برابر با 2.33 متر هستند. ارتفاعی که برای این کانترهای سردخانه زیر صفر و بالای صفر در نظر گرفته شده است برابر با 2.39 متر است و فضای داخلی نیز 33.2 متر اندازه گیری می شود.

سردخانه زیر صفر

سردخانه زیر صفر

کانتینر 40 فوت

این کانتینر دارای طولی برابر با 12.03 متر و عرض داخلی برابر با 2.34 متر هستند. ارتفاعی که برای این کانترهای سردخانه زیر صفر و بالای صفر در نظر گرفته شده است برابر با 2.39 متر است و فضای داخلی نیز 67.7 متر اندازه گیری می شود.

سردخانه صنعتی زیر صفر

از دیگر سردخانه های زیر صفر می توان به سردخانه صنعتی اشاره کرد. این سردخانه ها در ابعاد و اندازه های بزرگ و برای ذخیره کردن مقدار زیادی از محصولات و مواد غذایی برای مدت طولانی طراحی و راه اندازی می شوند. سیستم تولید برودت در این سردخانه به دو صورت رک و یا چند یونیته ساخته می شوند.

ظرفیت بالایی که این سردخانه ها دارند از سیستم فریونی رک و یا سیستم آمونیاکی استفاده کرده اند. کاربرد اصلی سردخانه صنعتی نگه داری از موادی اعم از گوشت، مرغ، ماهی، میگو و دسته‌ای از خشکبار و میوه‌ها برای مدت زمان زیاد می باشد. ایران برودت با توجه به نوع سردخانه های که انتخاب کرده اید بهترین سیستم و تجهیزات سردخانه را برای شما معرفی خواهد کرد.

ویژگی سردخانه زیر صفر درجه

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم سردخانه های زیر صفر و یا below zero refrigerators یکی از انواع سردخانه هایی هستند که برای نگه داری انواع محصولات در شرایط انجماد استفاده می شوند. این نوع از سردخانه ها دارای ظرفیت های مختلفی بین 1.5 الی 70 اسب بخار هستند. قیمت راه اندازی و نصب سردخانه زیر صفر نیز با توجه به ابعادی که در نظر دارید و اسب بخار مورد نیاز برای سردخانه و دمایی که می خواهید می تواند متفاوت باشد.

سیستم تبرید در سردخانه های زیر صفر کوچک تر معمولی فریونی می باشد و برای سردخانه هایی که ابعاد بزرگ تری دارند از آمونیاک برای این امر استفاده می کنند. کاربرد سردخانه های زیر صفر دارای تنوع بسیار زیادی هستند به عنوان مثال می توان به فروشگاه های بزرگ، مرغداری ها، گاوداری ها، نگه دارید محصولات پروتئینی، فاسد شدنی و برخی میوه ها می باشد. درجه حرارت این دسته از سردخانه ها تا -40 درجه نیز رسیده است.

سردخانه زیر صفر

سردخانه زیر صفر

اجزاء سردخانه زیر صفر درجه

برای آن که بتوان یک سردخانه زیر صفر را راه اندازی و نصب کرد بدون شک نیازمند به برخی از اصلی ترین تجهیزات این امر خواهید بود. ایران برودت با توجه به نوع سردخانه شما، ابعاد سردخانه بهترین تجهیزات را با توجه به اسب بخاری که نیازمند هستید  به شما معرفی خواهد کرد. سردخانه های زیر صفر از اجزای زیر تشکیل شده اند:

  • کمپرسور
  • تابلو برق
  • شیرآلات
  • کندانسور
  • اواپراتور
  • اتصالات و لوازم کنترلی

راه اندازی سردخانه زیر صفر

در ادامه با ایران برودت مراحل راه اندازی و نصب یک سردخانه را به صورت مختصر برای شما بیان خواهیم کرد. این مراحل به صورت گام به گام بوده که عبارت اند از:

  • نهایی کردن مکان انبار سردخانه
  • انتخاب تجهیزات برودتی
  • نگهداری و تمیز کردن مکان
  • تبلیغات و مخاطبان هدف
  • ترتیب وجوه

دمای سردخانه ها چگونه است؟

همان طور که می دانید تمامی محصولات و مواد غذایی دارای یک دمای معین و منحصر به فردی هستند. به عنوان مثال سردخانه محصولاتی که لبنیات نگه داری می کنند شامل تونل های انجماد بستنی، سردخانه های بستنی، سردخانه های پنیر و کرده می شوند. هر یک از این سردخانه ها با توجه به موادی که در داخل خود نگه داری می کنند و برای بهینه سازی انجماد دارای دمای مختلفی هستند. در نتیجه شما نیز با توجه به محصولات و مواد غذایی که قصد دارید در سردخانه خود نگه دارید باید دمای معین را انتخاب کنید.