خرابی هیتر المنت یخچال

خرابی هیتر المنت یخچال

علائم خرابی هیتر المنت یخچال

یکی از قطعاتی که در تمامی یخچال های صنعتی، فروشگاهی، خانگی و.. به کار رفته است هیتر المنت می باشد. در صورتی که این قطعه خراب شود برفک های زیادی بر روی لوله های پشت دستگاه تجمع می کنند و باعث می شود که دستگاه دچار خرابی های جبران ناپذیر شود. همین امر نیز باعث شده است که این قطعه به عنوان یک قطعه حساس شناسایی شود و در صورتی که هر نوع علائم خرابی هیتر المنت یخچال مشاهده کرده اید. باید فوراً به یک تعمیرکار حرفه ای یخچال در این حوزه تماس حاصل کنید.

لازم به ذکر است علائم خرابی هیتر المنت یخچال بسیار مختلف بوده که در ادامه با ایران برودت قصد دارید تمامی این علائم را برای شما بیان کنیم.

المنت در کجای یخچال قرار دارد؟

بهتر است قبل از آن که شما را با علائم خرابی این قطعه آشنا کنیم بهتر است بدانید که این قطعه در کجای یخچال به کار رفته است. اوپراتور یخچال در هر کجای دستگاه واقع شده باشد هیتر المنت در کنار آن خواهد بود. المنت دستگاه معمولاً از جنس روکش آلومینیوم و یا گچی طراحی و تولید شده است. در برخی از مدل های یخچال ها شاهد این موضوع بوده ایم که هیتر المنت از جنس شیشه نیز بوده است.

در برخی از یخچال فریزرها این قطعه به صورت مارپیچ به دور لوله های اوپراتور پیچیده شده اند که می توان به یخچال های آسیایی اشاره کرد. در برخی دیگر از یخچال ها المنت میله های مشکی رنگ و یک تکه هستند که در پایین اوپرتور قرار داند و شکلی شبیه به U را به خود اختصاص داده اند که می توان به یخچال آمریکایی اشاره کرد. یخچال های کره ای و ژاپنی المنت های لامپی دارند به این صورت که در کف ناودانی طراحی شده است و یک ورق بر روی آن قرار گرفته است که گرما را به خود جذب می کند و باعث آب شدن برفک ها می شود.

انواع المنت یخچال

المنت ها همان طور که در بالاتر به آن اشاره کردیم در انواع مختلفی وجود دارند که با توجه به نوع دستگاه یخچال فریزر بر روی آن طراحی و تعبیه می شود. در ادامه انواع هیتر المنت را برای شما معرفی خواهیم کرد:

  • المنت میله ای سیاه رنگ (المنت 1500 وات)
  • المنت میله ای آلمینیومی گچی (طول بیشتری دارد و دور لوله های اواپراتور پیچیده شده)
  • المنت شیشه ای (به مانند لامپ می باشد که فنر از داخلش رد شده و به وسیله فنر لامپ روشن می شد و گرما تولید می کند و خرابی زیادی دارد و معمولاً می شکند.)

کاربرد هیتر المنت یخچال

هیتر المنت ها در انواع مختلفی تولید و طراحی می شوند که با توجه به نوع و مدل یخچال های فریزر از آن ها استفاده می شود. یکی از هیتر المنت های یخچال می توان به میله فلزی، میله پوشانده شده با نوار آلومینیوم و سیم داخل لول شیشه ای اشاره کرد. از اصلی ترین وظایفی که این قطعه در مدل های مختلف دارد ضد برفک بودن آن است که از قطعات دیگر دستگاه یعنی برد الکترونیکی و ترمودیسک دستگاه فرمان خواهد گرفت و عمل برفک زدایی را انجام می دهد.

ضخامت و طولی که هیتر المنت در دستگاه ها به خود دیده است با یکدیگر متفاوت بوده، در دستگاه هایی که ظرفیت بیشتری دارند و کمپرسور آن ها قدرت بیشتری داشته باشد از هیتر المنت هایی استفاده می شود که دارای قدرت و توان بیشتری باشند. محلی که هیتر المنت ها معمولاً نصب می شوند در پشت یخچال ها بوده و در صورت خرابی این قطعه به راحتی می توان به آن دسترسی داشت.

پربازدیدها: سردخانه آمونیاکی

علائم خرابی و سوختن هیتر المنت یخچال

ممکن است یخچال فریزر شما با چندین مشکل مواجه شده باشد که شما نیز به دنبال دانستن این خواهید بود که آیا هیتر المنت در این خصوص مشکل به وجود آورده است و یا خیر. در صورتی که این قطعه در یخچال شما خراب شود و یا بسوزد یخچال شما با مشکلات مختلفی مواجه خواهد شد. برخی از اصلی ترین علائم خرابی و سوختن هیتر المنت به شرح زیر است:

  • خنک شدن بیش از حد و یا سرد نشدن یخچال

ممکن است این سؤال در ذهن شما به وجود آمده باشد که سرد شدن بیش از اندازه علائم خرابی هیتر المنت است و یا خنک نشدن آن؟ باید اعلام کنیم که هر دوی این عوامل از علائم خرابی هیتر المنت می باشد، لازم به ذکر است این علائم با توجه به آسیب دیدن هیتر المنت می تواند متفاوت باشد.

در صورتی که یخچال شما روشن باشد و در حال کار کردن نیز باشد؛ اما هیچ نوع گرمایشی از خود تولید نکند و دما را به حد تنظیم نشده نرساند ممکن است علائم سوختن هیتر المنت ها باشد.

  • یخ زدن اپراتور یخچال

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم هیتر المنت ها در انواع مختلفی وجود دارند که در چرخه سرمایشی و برفک و یخ زدایی نقش بسزایی دارد. در صورتی که اوپراتورهای یخچال به دلیل هیتر المنت یخ زده باشد یخچال فریزر نمی تواند دمای مناسب را تنظیم کند. برای تست این مورد بهتر است نگاهی به اوپراتور یخچال خود بیندازید که در قسمت عقب دیوار فریزر طراحی و تعبیه شده است.

در صورتی که بر روی پوشش اوپراتور دستگاه یخ های بزرگ را مشاهده کرده باشید بدون شک هیتر المنت دستگاه خراب و یا به صورت کامل سوخته است.

  • گرم نبودن قسمت پشتی یخچال

در صورتی که شما به پشت یخچال خود مراجعه کنید و به آن دقت کنید متوجه می شوید که همیشه مقداری گرما از آن حس خواهد شد. در صورتی که هیتر المنت ‌ها به درستی وظیفه خود را انجام ندهد از پشت یخچال متوجه هیچ گرمایی نخواهید شد.

خرابی هیتر المنت یخچال

خرابی هیتر المنت یخچال

علت سوختن المنت یخچال

ممکن است یخچال فریزر شما به درستی عملیات خنک شدن را انجام ندهد و بعد از آن که شما به تعمیرکاران مختلف مراجعه کرده باشید و عیب یابی بر روی دستگاه صورت گرفته باشد به شما گفته اند که هیتر المنت یخچال سوخته است! اما ممکن است برای سؤال پیش آید که علت سوختن هیتر المنت چیست و چه عواملی باعث سوختن این قطعه در دستگاه شده است؟ یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود هیتر المنت دستگاه بسوزد نرسیدن آب به آن می باشد.

آب مورد نیازی که هیتر المنت نیاز دارد از ذوب شدن برفک هایی که اوپراتور دارد به وجود می آید که در صورتی که کمپرسور یخچال با مشکلات مختلف مواجه شود و یا گازی در آن وجود داشته باشد تخلیه شود آب هیتر المنت نخواهد رسید و این امر باعث سوختن این قطعه می شود.

علاوه بر این موضوع در مواقعی که درب یخچال به دفعات بالا و زیادی باز و بسته می شود و یا واشر دور درب آن پوسیده و یا پاره میشود هیتر المنت دچار کم آبی خواهد شد که این امر منجر به سوختن قطعه می شود. در صورتی که هیتر المنت شما خراب و یا به صورت کامل بسوزد باعث می شود که یخچال به درستی خنک نشود و یخ های قسمتی پشتی نیز به درستی آب نشوند.

هزینه تعویض المنت یخچال

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، المنت یکی از قطعات اصلی یخچال است که در عملکرد این دستگاه، نقش اساسی دارد. المنت های یخچال ۳ نوع هستند که هر کدام ویژگی ها و مشخصات مخصوص به خود را دارند. در صورتیکه چک کردید و دیدید مشکل یخچال از المنت یخچال است و المنت خراب شده، باید به فکر تعویض این قطعه مهم باشید.

 بیشتر افراد بعد از اینکه متوجه خراب شدن المنت یخچال می شوند، این سوال برایشان پیش می آید که هزینه تعویض المنت یخچال چقدر است؟

هزینه تعویض المنت بیشتر به نوع المنت و دستمزد تعمیرکار بستگی دارد. با مطالعه دفترچه راهنمای یخچال می توانید با المنت و هیتر یخچال به طور کامل آشنا شوید اما خودتان نمی توانید المنت یخچال را تعویض کنید؛ بنابراین برای تعویض این قطعه حتما باید از افراد متخصص کمک بگیرید.

افراد مبتدی با انواع المنت و نحوه تعویض آنها آشنایی زیادی ندارند و ممکن است به یخچال آسیب برسانند. حتی خود شما نیز مهارت کافی برای تعویض این قطعه حساس را ندارید؛ به همین دلیل تکنسین های حرفه ای مناسب ترین فرد برای تعویض المنت هستند.

المنت یخچال چیست؟

المنت خنک کننده در داخل یخچال به صورت یک لولهٔ باریک و پیچیده شده قرار دارد. در این لوله، ماده خنک کننده در چرخه‌ای توسط کمپرسور یخچال پمپاژ می‌شود. ماده خنک کننده، در بخشی از لوله که درون یخچال قرار دارد، فشرده شده و در نتیجه دما آن افزایش می‌یابد. این فشار و دمای بالا باعث جذب حرارت از داخل یخچال و به ماده خنک کننده می‌شود.

سپس، ماده خنک کننده به بخش خارجی یخچال، که به عنوان بخش خنک کننده شناخته می‌شود، می‌رود. در اینجا، ماده خنک کننده به اندازهٔ کافی گرمی را که از داخل یخچال جذب کرده بود، از خود دفع می‌کند و به محیط اطراف منتقل می‌شود. این تبدیل ماده خنک کننده به حالت گازی اتفاق می‌افتد و به دلیل کاهش فشار و دما، خنک شده و آمادهٔ چرخهٔ بعدی خنک کردن می‌شود.

در نتیجه، با تکرار این چرخهٔ گرما جذبی و گرما دفعی، المنت خنک کننده در یخچال باعث حفظ دمای مناسب و خنکی درون یخچال می‌شود. این بدین معنی است که هوا و مواد داخل یخچال خنک می‌شوند و از این طریق محافظت می‌شود تا غذاها و مواد درون یخچال به خوبی نگهداری شوند.

هیتر یخچال چیست؟

به طور کلی، هیتر یخچال (Defrost Heater) یک عنصر گرمایی است که در داخل یخچال برای از بین بردن یخ و یخچال شدن سطح داخلی یخچال استفاده می‌شود. هیتر یخچال در بخش‌هایی از یخچال نصب می‌شود که ممکن است در طول زمان بخاطر تجمع یخ و یا برف نیاز به تمیز کردن داشته باشند.

در یخچال‌های سنتی، فرایند یخچال شدن و انجماد ممکن است باعث تجمع یخ و برف در داخل یخچال شود. این تجمع ممکن است مساحت فضای قابل استفاده را کاهش داده و عملکرد یخچال را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، برای حل این مشکل، هیتر یخچال استفاده می‌شود.

هیتر یخچال برای تولید گرما و انتقال آن به سطح داخلی یخچال به کار می‌رود. وقتی هیتر فعال می‌شود، گرما بر روی سطح داخلی یخچال انتقال می‌یابد و باعث آب شدن یخ و برف می‌شود. این فرایند، معمولاً به صورت دوره‌ای تکرار می‌شود، به طوری که هیتر به مدت کوتاهی فعال شده و سپس خاموش می‌شود تا یخ و برف ذوب شود و آب تولید شده از طریق سیستم تخلیه یا جریان هدایت شود.

استفاده از هیتر یخچال باعث بهبود عملکرد یخچال شده و مانع از بروز مشکلات ناشی از تجمع یخ و برف می‌شود.

تفاوت هیتر با المنت یخچال

تفاوت اصلی بین هیتر و المنت یخچال در نوع وظیفه و عملکرد آن‌ها است.

هیتر یخچال (Defrost Heater): هیتر یخچال برای از بین بردن یخ و برف تجمع یافته در داخل یخچال استفاده می‌شود. هیتر بر روی سطح داخلی یخچال نصب می‌شود و وظیفه آن تولید گرما و انتقال آن به سطح داخلی یخچال است. با فعال شدن هیتر، گرما بر روی سطح داخلی یخچال انتقال می‌یابد و باعث ذوب شدن یخ و برف می‌شود. هیتر به طور دوره‌ای فعال و غیرفعال می‌شود تا تجمع یخ و برف را از بین ببرد.

المنت یخچال (Cooling Element): المنت یخچال برای خنک کردن و یخچال کردن فضای داخلی یخچال استفاده می‌شود. این المنت در بخش خنک کننده یخچال نصب شده و وظیفه آن تبادل حرارت با محیط اطراف و خنک کردن هوا درون یخچال است. عملکرد المنت یخچال به اصول یخچالی برمی‌گردد و با استفاده از فشار و فرایند‌های خنک‌شدن و گرم‌شدن ماده خنک کننده (مانند گاز فریون)، حرارت را از داخل یخچال جذب کرده و به محیط اطراف منتقل می‌کند.

به طور خلاصه، هیتر یخچال برای ذوب کردن یخ و برف تجمع یافته در داخل یخچال استفاده می‌شود، در حالی که المنت یخچال برای خنک کردن و یخچال کردن فضای داخلی یخچال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شکل المنت یخچال

المنت یخچالهای خانگی و فروشگاهی عموماً در طراحی داخلی یخچال‌ها به کار می‌روند تا دمای مناسبی را در داخل یخچال حفظ کنند. این المنت‌ها به صورت لوله‌هایی است که از جنس موادی مانند مس یا آلومینیوم تولید می‌شوند. آنها در اطراف دیواره‌های داخلی یخچال و در فریزر قرار می‌گیرند.

عملکرد المنت‌های یخچال به این صورت است که هنگامی که کمپرسور فعال می‌شود و دمای داخل یخچال بالا می‌رود، این المنت‌ها فعال شده و گرمای تولید شده توسط آنها باعث انتقال حرارت به داخل فضای یخچال می‌شود و دمای آن را کاهش می‌دهد. به همین دلیل است که می‌توان از المنت‌های یخچال برای تنظیم دما و حفظ دمای مناسب در داخل یخچال استفاده کرد.

المنت‌های یخچال معمولاً در اطراف دیواره‌های داخلی یخچال یا در قسمت فریزر قرار می‌گیرند و در طراحی‌های مختلف ممکن است شکل و اندازه‌های متفاوتی داشته باشند، اما عملکرد اصلی آنها مشابه است.

معنی heater در یخچال

در یخچال، “heater” به معنای “گرم کننده” است. این مورد به گونه‌ای کاربرد دارد که وقتی دمای داخل یخچال یا فریزر به حدی پایین می‌رود که مواد موجود در آن انجماد می‌کنند، این گرم کننده (heater) فعال می‌شود تا دما را افزایش دهد و از انجماد زیاد جلوگیری کند. به عبارت دیگر، گرم کننده در یخچال برای کنترل دما و جلوگیری از انجماد اضافی استفاده می‌شود.

المنت یخچال فریزر

در فریزرهای یخچال، المنت‌ها (heater elements) به عنوان قسمتی از سیستم تخلیه آب برف و یخ عمل می‌کنند. این المنت‌ها برای جلوگیری از تجمع بیش از حد یخ و برف در سرماخوردگی‌ها و پیچیدگی لوله‌های تخلیه آب استفاده می‌شوند.

زمانی که دما درون فریزر به حدی کاهش می‌یابد که برف و یخ تجمع کنند، این المنت‌ها فعال می‌شوند. آنها گرمای لازم برای آبکشی برف و یخ را تولید می‌کنند. این فرآیند به تخلیه برف و یخ از دیواره‌ها و سطوح داخلی فریزر کمک می‌کند، که باعث افزایش کارایی و عملکرد بهتر فریزر می‌شود.

به عنوان یک جزء حیاتی از سیستم تخلیه برف و یخ، المنت‌های فریزر به طور معمول در دیواره‌های داخلی یا پشت پنل‌های فریزر قرار می‌گیرند. این المنت‌ها زمانی که لازم است فعال می‌شوند و بعد از تخلیه برف و یخ، خودکار خاموش می‌شوند.

المنت یخچال الکترواستیل

المنت یخچال الکترواستیل یک نوع المنت است که از جنس استیل استفاده می‌کند و در یخچال‌ها برای گرم کردن و یا سرمایه کردن فضای داخلی استفاده می‌شود. این المنت‌ها به طور عمده برای کنترل دما در داخل یخچال و فریزرها استفاده می‌شوند. آنها به صورت یک لوله یا توری از جنس استیل تولید می‌شوند که به عنوان رسانای حرارتی عمل می‌کند.

وظیفه المنت یخچال الکترواستیل معمولاً بر عهده دارد حفظ دمای داخلی یخچال یا فریزر در محدوده مطلوب باشد. این المنت‌ها می‌توانند در قسمت‌های مختلف یخچال نصب شده و با کنترل دما، تنظیم دمای داخلی را انجام دهند. به عنوان مثال، زمانی که دما بیش از حد پایین می‌رود، المنت گرم شده و گرما به فضای داخلی یخچال منتقل می‌شود تا دمای آن را افزایش دهد.

استفاده از استیل در المنت‌های یخچال به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و خوردگی، و همچنین هدایت حرارت بالا، منجر به عملکرد بهتر و مقاومت بیشتر در برابر شرایط مختلف می‌شود.

اگر المنت یخچال خراب باشد چه میشود؟

اگر المنت یخچال خراب شود، این ممکن است منجر به مشکلات مختلفی در عملکرد یخچال شود، از جمله:

  1. افزایش مصرف برق: المنت‌های یخچال برای کنترل دمای داخلی و حفظ سردی استفاده می‌شوند. اگر یک المنت خراب شود، یخچال ممکن است نتواند دمای مناسب را حفظ کند، که منجر به افزایش مصرف برق و هزینه‌های بالاتر برای شما می‌شود.
  2. افزایش درجه حرارت داخلی: اگر المنت یخچال خراب شود، دمای داخلی یخچال ممکن است به طور قابل توجهی افزایش یابد. این موضوع می‌تواند منجر به فساد مواد غذایی داخل یخچال شود و باعث ایجاد بوهای ناخوشایند و مشکلات بهداشتی شود.
  3. تولید برف و یخ بیش از حد: المنت‌ها به عنوان قسمتی از سیستم تخلیه برف و یخ در یخچال عمل می‌کنند. اگر یک المنت خراب شود، ممکن است تخلیه برف و یخ دچار مشکل شود و بیش از حد برف و یخ تجمع کند، که باعث بسته شدن مسیرهای هوایی و خنک‌کننده شده و در نتیجه، کاهش کارایی سرمایشی یخچال شود.
  4. خرابی سایر قطعات: عدم عملکرد صحیح المنت‌های یخچال ممکن است منجر به فشار اضافی بر سایر قطعات یخچال شود. این موضوع می‌تواند باعث خرابی و آسیب به قطعات دیگر یخچال شود.

بنابراین، در صورتی که المنت یخچال خراب باشد، تعمیر و یا تعویض آن امری ضروری است تا از عملکرد صحیح یخچال اطمینان حاصل شود و مشکلات احتمالی که از خرابی آن ناشی می‌شوند، پیشگیری شود.

هزینه تعویض المنت یخچال

هزینه تعویض المنت یخچال می‌تواند بسته به چندین عامل مختلف متغیر باشد، از جمله:

  1. نوع یخچال: هر نوع یخچال ممکن است دارای المنت‌های مختلفی باشد و هزینه تعویض آن‌ها ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، یخچال‌های معمولی خانگی ممکن است هزینه متفاوتی نسبت به یخچال‌های صنعتی یا تجاری داشته باشند.
  2. برند یخچال: برخی از برندهای معروف ممکن است قطعات یدکی خود را با قیمت بالاتری عرضه کنند، در حالی که برندهای دیگر ممکن است قیمت مناسب‌تری داشته باشند.
  3. مدل یخچال: هر مدل خاصی از یخچال ممکن است از المنت‌های خاصی استفاده کند که می‌تواند هزینه تعویض آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.
  4. مشکل خاص المنت: هزینه تعویض المنت ممکن است بسته به نوع مشکلی که در المنت وجود دارد، متغیر باشد. برای مثال، آیا المنت تماماً خراب شده است یا فقط نیاز به تعمیر جزئی دارد؟
  5. هزینه نیروی کار: اگر بخواهید تعویض المنت را توسط تعمیرکار حرفه‌ای انجام دهید، هزینه نیروی کار هم می‌تواند به هزینه کل اضافه شود.

با توجه به این عوامل، می‌توانید با مشاوره با تعمیرکار محلی یا تهیه قیمت‌های مختلف از فروشگاه‌های قطعات یدکی، تخمینی از هزینه تعویض المنت یخچال خود بدست آورید.

علائم خرابی ترمودیسک یخچال

ترمودیسک یک قطعه کلیدی در سیستم سرمایش یخچال است که وظیفه کنترل و تنظیم دما را بر عهده دارد. اگر ترمودیسک یخچال خراب شود، ممکن است علائم خاصی ظاهر شود که عبارتند از:

  1. دمای نامناسب: یکی از اولین علائم خرابی ترمودیسک یخچال این است که دمای داخلی یخچال یا فریزر به طور ناگهانی تغییر می‌کند. ممکن است دما به طور غیرمعمولی بالا برود یا بسیار پایین افت داشته باشد.
  2. عدم رسیدن به دمای مطلوب: یخچال ممکن است عملکرد نکند و به دمای مطلوب نرسد. به عنوان مثال، در یخچال، ممکن است مواد غذایی دما بسیار بالا یا پایین را تجربه کنند.
  3. عملکرد نامناسب فن: اگر ترمودیسک خراب شود، فن‌های یخچال ممکن است به درستی عمل نکنند، که موجب افزایش دمای داخلی یخچال و فریزر می‌شود.
  4. علائم صوتی: ممکن است ترمودیسک خراب باعث تولید صداهای غیرطبیعی در یخچال شود. این صداها ممکن است شامل صداهای دیسک کلیدی یا صداهای غیرعادی دیگر باشند.
  5. بسته شدن یا باز شدن مکرر یخچال: در برخی موارد، ترمودیسک خراب می‌تواند منجر به مشکلات در کنترل دما شود که باعث می‌شود یخچال به طور مکرر بسته یا باز شود تلاش کند تا دما را تنظیم کند.

به طور کلی، هرگونه تغییر ناگهانی در عملکرد یخچال یا علائم عجیبی که ممکن است در عملکرد آن مشاهده شود، می‌تواند نشانه‌های خرابی ترمودیسک باشد. در صورتی که این علائم را مشاهده می‌کنید، بهتر است یک تعمیرکار ماهر را جهت بررسی و تعمیر یخچال تماس بگیرید.

تعویض المنت یخچال

برای تعویض المنت یخچال، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. قطع برق: قبل از هر چیز، باید برق یخچال را قطع کنید. این کار از ایمنی شما و جلوگیری از خطر شوک الکتریکی حائز اهمیت است.
  2. دسترسی به المنت: بسته به نوع یخچال شما، المنت ممکن است در دیواره پشتی یخچال، در داخل فریزر یا در دیواره داخلی یخچال قرار داشته باشد. برای دسترسی به المنت، ممکن است نیاز به باز کردن قسمت‌های مختلف یخچال داشته باشید.
  3. جدا کردن المنت قدیمی: با توجه به طراحی یخچال شما، المنت قدیمی ممکن است با پیچ‌ها، سرپیچ‌ها یا قفل‌ها متصل شده باشد. باید ابتدا این اتصالات را باز کرده و المنت قدیمی را جدا کنید.
  4. نصب المنت جدید: المنت جدید را در محل المنت قدیمی قرار داده و اتصالات را مجدداً بسته و محکم کنید.
  5. تست عملکرد: پس از نصب المنت جدید، برق یخچال را وصل کنید و عملکرد آن را تست کنید. مطمئن شوید که دمای داخلی یخچال به درستی تنظیم می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد.
  6. بستن دوباره یخچال: پس از اطمینان از عملکرد صحیح یخچال، بسته‌بندی و دوباره آماده به کار کردن آن شوید.

اگر شما با مراحل تعمیر یخچال احساس ناامنی دارید یا قادر به انجام آن نیستید، بهتر است به یک تکنسین مجرب و متخصص مراجعه کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.